Hej.
Frugan har börjat ge småpikar om en tv i sovrummet, då hon är less på alla sportevenemang och dokumentärer om stora maskiner.
Och att skaffa ett tvillingkort verkar lite för enkelt för en som vill grejdona en del.

Skall gladeligen erkänna att jag absolut är helt grön på detta område med Sat/kabel/Tv, åbäket brukar stå på ifall det är någon Premier Leauge match man råkat missa.
Dock förstått att man via visa server/client mjukvaror kan emulera system för att "dela" kort.

Jag har spånat en del innan jag tog mod och postade detta
Och det jag skulle vilja ha hjälp med är följade system. Är jag helt ute och cyklar, eller vad kan/bör ändras.

Dagens "Rita, Gissa, Spring"
vuplus_htpc.JPG

Tanken är att införskaffa en Vu+ Duo, nyttja den som huvudmottagare i TV-rummet, samt streama vidare till sovrummet. Och Om jag inte förstått det helt fel så krävs det 2st TV-turners för att man var för sig skulle kunna titta och bestämma per enhet. Används endast 1st TV-turner så får kraken i sovrummet nöja sig med att se det som visas i TV-rummet.

- Behövs det ett extra mircohuvud, eller räcker det med en enkel t-koppling!?

Är denna lösning möjlig? Eller är det helt bakom flötet?
Valet av HTPC ist för en extra mottagare är möjligheterna till lite annat Linux godis.

Och det är Viasat som skall spridas i kåken, utan HD-kanaler.

Hamra gärna på med motfrågor!

//Andreas