Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dreambox Tele2 Kabel?

  1. #1

    Dreambox Tele2 Kabel?

    Är färsk och kollat runt på forumet. Sitter idag på Tele2 kabel, som till alldeles nyligen var ComHem.

    Uppenbarligen verkar Dreambox lira med Tele2 kabel men vilken modell passar bäst (eller är dessa likvärdiga)?
    Både DM-500 HD och DM-800 HD verkar intressanta. Mitt intresse är främst att se live, inte alls lika intresserad av att streama utåt eller spela in. Däremot är CS intressant, självfallet endast inom det egna hushållet.

    Vilken box rekommenderas och är det annan kringutrustning som ev. måste införskaffas?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    800 hd se rekomenderar jag iallafall

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Själv har jag Tele2 och började med en DM600 som inte kostade en förmögenhet. Med en scart till komponent får man hyfsad bild tom på en 42 tums plasma. Tele2 har ju inte heller så många HD-kanaler.

    För bästa bild är det DM800HD (eller 800 HDSE) som gäller.

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Enklast och billigast att komma igång med är en dm500. Sedan skaffar du en till dm500 eller dm800se för att dela ifrån eller till. Dator med kortläsare behöver du inte om du inte ska typ dels mer än 10-15 stycken.

  5. #5
    Kanske en dum fråga och kanske en icke okey fråga att ställa men testar iaf..
    Måste alla hus vara ett "tele2 hus" i ett nätverk ? Där själva servern står är det ett tele2 hus ? Har ju tele2 in i bostadshuset men inte i min gillestuga tex men ska också bygga mig ett litet "pojkrum" bakom garaget där jag vill detta men vill ju givetvis inte dra in kabeltv dit itan då "dela" till de andra husen runtomkring...

    Kanske idiotiska frågor men är helt färsk på detta...

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Eftersom du "delar" ett originalkort så måste alla klienter titta på samma operatör. Du tror väl inte att Tele2:s programkort öppnar Comhems eller Boxers kanaler...?

    Om du nu inte vill dra in kabelTV bakom garaget finns ju alternativet att låta boxen stå någon annanstans och istället streama kanalerna. Då behöver du bara fixa nätverksanslutning där du vill titta.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    God kväll allihopa, jag är också lite "rookie" på det här med dreambox men undrar lite vad det är som har hänt sen igår? Sitter i ett tele2 hus, kör en Dm500, linux 2.6.9, har funkat bra sen två månader tillbaka då den införskaffades.
    De "vanliga" kanalerna funkar dvs svt1, svt2 och tv4 men inga fler. Någon som har råd och tips???
    Senast redigerad av swestorm86 den 2012-09-05 klockan 18:45.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Image? Kortserver? Softcam? A: { 01 } om du kör Mgcamd?

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 17:12
  2. Dreambox och tele2-kortet
    Av DrSeeLittle i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 20:02
  3. Azbox till tele2 kabel
    Av zipz i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 22:38
  4. Dreambox och Tele2
    Av Fettoskyffel i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss