Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Kan inte hitta HD-kanaler på Thor

  1. #11
    Om inte detta löser sig får jag testa något annat...
    Hur är Vix gämfört med OpenPli? är den snabb mellan kanalbyten.

    Vet du hur Vti är??

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Vix är en vidareutvecklad OpenPli.
    Jag gillar Vix bättre än OpenPli, men det är ju min personliga åsikt.
    Men det som finns i OpenPli finns också i Vix, plus lite till.
    Ett minus är att man inte kan ladda ner softcams från pluginmenyn i Vix.
    Ist. lägger man softcams som ipk.filer i /tmp och installerar från menyn.
    Edit: Känner inte till VTI.

    beson
    Senast redigerad av beson den 2012-07-13 klockan 19:17.
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  3. #13
    Testade senaste VIX image men gilla den inte. Menyn gick inte att läsa då den var för långt ut till vänster så halva texten syntes inte
    och undre delen där funktionsknappar finns syntes inte.
    Tyvärr fick jag ladde in min första image som jag hade från början och lägga upp cam mm manuellt.
    Nu fungerar allt precis som det ska, har samtliga kanaler med god signal styrka. 80% på TV3HD med flera (frekv.12015).

    Får väl avvakta och se om det kan vara värt att försöka uppgradera till OpenPLi 3.0 i stället.
    Tycker fortfarande att det är märkligt att signalstyrkan kan bli så mycket sämre bara genom att lägga in en nyare image, borde fungera lika bra om inte bättre.
    Håller detta forum aktivt ett tag för att se om det är någon som kan komma med ett klokt svar och kanske en lösningpå problemet.

    Tack så länge för hjälpen och återkom gärna här med ideer...

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Du kunde enkelt ha ändrat din bildinställning.

    Meny->Setup->System->OSD->OSD Position setup

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  5. #15
    Jo, kanske det.
    Men tyvärr hjälpte det mig inte med mitt huvudsakliga problem.
    Även med den image gick det inte att se de analer jag saknade...

    Vist med ytterliggare efterforskning så kanske det fungerar om jag bytar min talrik till en ny 80cm (har i dag en 70 tror jag, den som CD skickar med..) den har suttit uppe i ca. 10 år och är lite matt.
    Huvud och switch är relativt nya så där skall inte vara några problem, men tyvärr an jag inte släppa att med min gamla image fungerar det problemfritt...

    Digiman

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Intressant att folk börjar ha samma problem som jag haft.
    Jag kör VIX men stora problem just med 1w....jag lyckades dock få dit kanalerna med sattelites.xml från http://sathunter.com/
    Dock förstår inte jag varför man ska behöva krångla till med sattelites filer mm....har fått min dock fungera efter många om och men!
    Jag har disq switch, så kan det ställa till med imaget en bugg där kanske?!
    Samtliga mina andra receivers har och fungerar utan problem! Nu även vu+ultimon efter lite bråk!
    Därav vill jag ej för tillfället testa nåt nytt...men fick på ett annat forum tips om nån image som heter Italysat....där det skall finnas fungerande blindscan som scannar rubbet på satteliterna så testa det! Har dock ej testat själv, men har man en bråkande image kan det ju vara värt testas....

    Jag har mycket svårt tro det är parabolen....då jag själv hade liknande problem som ej var signal relaterade....fungerar det med gammal programvara kan det ju ej vara det! Dock skumt det fungera hos en vän, men som sagt hade han switch i sin tallrik eller kör han endast 1w rakt av?
    Storleken skall ej vara nåt problem, bor själv i Norra delen av Sverige och här går det hur fint som helst få in 1w och 5ö med små tallrikar....tom går 13ö och 19ö rätt så fint som betydligt svagare satteliter för oss nordbor i alla fall här i norra delarna. Får tom 28ö in med CD wok....den går dock dåligt och behöver en större til den.
    Senast redigerad av kisumisu den 2012-07-17 klockan 02:41.

  7. #17
    Den enda skilnaden mellan min parabol och polarens är att han har en 80 eller 100cm talrik och jag en 70cm.
    I övrigt har vi samma huvud och disec....

  8. #18
    Har exakt samma problem, + att jag inte får in Astra även fast jag haft det i 1,5år
    Mao stor brist på kanaler just nu...
    Måste finnas en förklaring....nån som vågar gissa?

Liknande ämnen

  1. Trubbel med hitta kanaler..500
    Av Marty72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 21:04
  2. Hur gör man för att hitta kanaler..
    Av vaders i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 23:45
  3. Problem med att hitta Thor sateliten
    Av wargen2005 i forum Canal Digital
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 17:04
  4. Hittar inte alla kanaler med min Samsung 9500AY på Thor
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 23:29
  5. Behöver hjälp med att hitta CD kanaler
    Av e94sc i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss