hmm du kör enigma1 och jag enigma2 därför olika, ja helt rätt, matkoh menar om du överfyllt ditt flashminne med typ plugins, recordings, etc
hmm du kör enigma1 och jag enigma2 därför olika, ja helt rätt, matkoh menar om du överfyllt ditt flashminne med typ plugins, recordings, etc
Hmmmm.-
rm -fr /media/hdd/movie
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Det hjälpte inte att ställa in det manuellt, kan tillägga att den oftast inte kan "LOCK" på någon transponder när jag söker. Kollade även minnet och det var inte fullt.
om parabolen är rätt inställd ska signalstyrkan vara högre på Astra genomgående, om du har 97% på thor ska det vara 100% på astra, nått skumt gör du
Det enda som hjälper är byta ut diseqc switchen. Pröva olika, du kommer att ha bra signalstyrka med den diseqc-switch som fungerar.
först skrev du att det inte fungerade alls över diseqc bara port A, men okay med kabeln direkt i lnb för port B fick du signal ? då skulle man tro diseqc eller kabeln mellan lnb och diseqc felande, men nu skriver du problem med lock ? gäller det bara över diseqc ?
crille44: ja det gäller bara när båda lnb:na är inkopplade i diseqc, har jag bara lnb B inkopplat så fungerar det klockrent, men det verkar som att när lnb A är inkopplat i disecq så fungerar bara att ta in allt från lnb A.
Skall prova idag att byta diseqc till en Spaun.
diseqc står default i A, så funkar inte diseqc är den fast på A, håller tummarna att det är diseqc som knasar![]()
Det löste sig med en ny diesqc, köpte en Spaun idag och vips så funkade allt
Tack alla för att ni hjälpte mig