Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Dreambox vs Miraclebox

  1. #1
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger

    Dreambox vs Miraclebox

    Vet att det redan finns en tråd med samma namn, senaste posten på denna är dock 15/12 2011. Min fråga är dessutom inte exakt den samma.

    Vilken box är det som gäller egentligen om man bortser från priset? Miraclebox känns nyare och fräschare samtidigt som jag läst några gamla trådar om att dessa boxar "ofta" tappar kontakt med servern.

    De boxar jag funderat på är:

    Miraclebox 6 HD S och Miraclebox 9 HD S

    DM-800HD-se Satellit och DM 7020HD

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    För mej finns det bara ett val och det är Dreambox iom möjligheterna med dem och självklart original. Miracle är något begränsade

  3. #3
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    För mej finns det bara ett val och det är Dreambox iom möjligheterna med dem och självklart original. Miracle är något begränsade
    Vad menar du med att Dreambox har fler möjligheter och att Miraclebox är något begränsade? Om det har att göra med hur de fungerar som server, så spelar det egentligen ingen roll, eftersom jag tänkt använda en PC som server.

    Vet du om "tappar-kontakt-problemet" har med Miraclebox som server att göra, eller om det är på klientsidan det felar?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    skulle gissa han syftar på användargränssnittet, plugins, betydligt fler gubbar bakom enigma för dreambox + mer beprövat mindre buggar, vad är omodernt på en 800HD se, liten snygg tyst smidig sak med 3x usb slot 2x kortläsare
    Däremot är väl CI+ plats outstanding på MB om man har användning av det

  5. #5
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Ställer frågan igen, hur är det egentligen med "tappa-kontakt-med-servern-problematiken" hos Miraclebox?

    Vad jag menar med att Miraclebox känns fräschare är att Miraclebox 9 HD S känns mycket nyare är DM 7020 HD (har jag fel?). Jag är ute efter boxar med dubbla tuners.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag skulle föredra en Dreambox före en Miraclebox. Miraclebox har väl bara priset som fördel.
    Det finns två stora anledningar till att jag skulle välja Dreambox.
    1. Du kommer åt Linux-operativet. En otrolig fördel om du vill installera något extra, göra ett eget script, felsöka i loggar m.m.
    2. Mjukvaran är alltid bättre på Dreambox. Enigma2 har utvecklats under många år av flera team. Uppdateringar och rättningar kommer hela tiden. Det finns mängder av plugins och du kan välja på ett antal olika images. Det har visat sig genom åren att när det dyker upp ett nytt märke som t.ex. Miraclebox så dör utvecklingen av mjukvaran efter ett tag. Det slutar komma buggrättningar och nya features.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Tror du behöver fråga i MB forum
    Citat Ursprungligen postat av nauleem Visa inlägg
    Ställer frågan igen, hur är det egentligen med "tappa-kontakt-med-servern-problematiken" hos Miraclebox?

    Vad jag menar med att Miraclebox känns fräschare är att Miraclebox 9 HD S känns mycket nyare är DM 7020 HD (har jag fel?). Jag är ute efter boxar med dubbla tuners.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Exakt vad jag menade crille44 the mindreader :P

    Ang tappar kontakt frågan, gör du bäst i att fråga i miracle forum för de flesta av oss här kan dreambox men stendumma på miraclebox.

    Sen atomized svar 2. skulle jag vilja säga att det redan är så för tex miraclebox 8 den har en mega bug som miracle lovade att fixa till men totalt struntat i att fixa.

  9. #9
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Ok, tack för alla svar. Vilken Dreambox med dubbla tuners rekommenderar ni? Måste kunna spela in från en kanal och kolla på en annan.

  10. #10
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag skulle föredra en Dreambox före en Miraclebox. Miraclebox har väl bara priset som fördel.
    Det finns två stora anledningar till att jag skulle välja Dreambox.
    1. Du kommer åt Linux-operativet. En otrolig fördel om du vill installera något extra, göra ett eget script, felsöka i loggar m.m.
    2. Mjukvaran är alltid bättre på Dreambox. Enigma2 har utvecklats under många år av flera team. Uppdateringar och rättningar kommer hela tiden. Det finns mängder av plugins och du kan välja på ett antal olika images. Det har visat sig genom åren att när det dyker upp ett nytt märke som t.ex. Miraclebox så dör utvecklingen av mjukvaran efter ett tag. Det slutar komma buggrättningar och nya features.
    Håller med dig till 100%
    Jag har både DM 800 Samt 7020HD och en Miraclebox 9 HD
    Och som du säger så dör utvecklingen av mjukvaran, sakta men säkert på MB9.
    Lite synd dock med tanke på att det är en bra box.
    Samt dess värre så är det ingen fart på utvecklingen med E2 till den.

Liknande ämnen

  1. Dreambox v.s Miraclebox
    Av niwi i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 16:36
  2. PIP på miraclebox 9
    Av tobro i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 21:34
  3. Miraclebox 8 pvr hd
    Av Muggesand i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 10:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss