Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Parabol!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger

    Parabol!

    Har en parabol med två hållare men har inköpt ett monoblock.
    den passar inte i sidomatningen så jag tänkte köpa en sådahär: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...ingsarm-p30584

    ...och sätta på den på tallriken. en hållare är i mitten och sedan sticker den andra LNB ut lite på sidan på monoblocket.
    spelar det någon roll nu om jag sätter denna på kjell.com att första LNB sitter lite på sidan?? Dvs att man skruvar av ena lnb hållaren och sätter fast LNB1 i den ända sidomatningshållaren..?

    rörigt det blev att förklara.. hoppas ni förstod min fråga.

    //Tjohoo

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Nej det spelar ingen roll, du kan dock behöva vrida monoblocket något medurs om du står bakom parabolen för att få bäst mottagning.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    ahaa ok.. då kan det kanske nog funka med den hållaren jag har idag... då den är ca ½cm medursvriden då jag inte får i den i 2.a sidomatningen...

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    hej tjohoo. du kommer inte få det att funka med den du tänker köpa på kjell&co för den är tänkt att sätta ihop med en singel lnb hållare. du kommer aldrig att få fast den i tallriken om du plockar bort det som sitter där nu. du måste som jag har sagt innan försöka hitta ett singel fäste till din tallrik. Rätta mig gärna om jag har fel någon..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    för att förtydliga det hela. ena huvudet på monoblocket måsta sitta i centrum. monoblocket har den inbyggda gradskillnaden som krävs.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Oki tack Tawoz....
    http://www.satpro.se/default.asp?id=...28&ucat_nr=106
    beställer denna istället....

    Tack för din hjälp....

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    ok tänk på. När du står och tittar in i tallriken ska monoblocket sitta med högra huvudet i hållaren. Sen riktar du in parabolen på Thor så du får så hög snr som möjligt. Sen vrider du hela monoblocket lite i hållaren om du behöver finjustera lite. lycka till.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Ok... Tack för tipset Tawoz.... blir ons el tors som jag ska ge mig på det...
    problem så hör jag av mig..*Asg*

    //Tjohoo

Liknande ämnen

  1. Parabol
    Av cardiel i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 21:08
  2. parabol
    Av bustabusta i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 09:55
  3. parabol
    Av elmatador i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 17:28
  4. Parabol
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 12:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss