Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: 800 hd se startar inte ordentligt

  1. #1

    800 hd se startar inte ordentligt

    Hej,

    boxen står bara o tuggar, den startar upp och precis när den ska visa den senast visade kanalen så står den bara o laddar. den kommer aldrig in och det går inte att göra något alls. Vet någon hur man kan lösa detta?
    Jag har newnigma2 den senaste versionen

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    enklast är att deleta etc/enigma2/settings men då är du på ruta 0 med wizard igen

  3. #3
    Allt funkar ok så länge man stänger av den i viloläge men så fort man stänger av den helt så bootar den inte upp igen. Vet du vad det kan bero på?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dkr1979 Visa inlägg
    Allt funkar ok så länge man stänger av den i viloläge men så fort man stänger av den helt så bootar den inte upp igen. Vet du vad det kan bero på?
    Det första du bör kolla är ditt spänningsaggregat. Enklast om du kan låna ett från en kompis och prova med. Annars om du har en voltmeter kan du försöka mäta spänningen med boxen inkopplad. Spänningen skall ligga stabilt på 12V och inte variera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Tack för tipset! Men hur kan det påverka att det går att starta från viloläge men att ngt händer när boxen är avstängd?

  6. #6
    Vad är det som kan gå fel vid uppstarten pga spänningen?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hur tusan kan du ta dig till viloläge då ? men settingsfilen läses bara vid omstart av enigma vilket inte sker från viloläge, testa killall enigma2 från telnet, då gör boxen bara omstart av enigma, får du samma fel då ?
    Citat Ursprungligen postat av dkr1979 Visa inlägg
    Hej,

    boxen står bara o tuggar, den startar upp och precis när den ska visa den senast visade kanalen så står den bara o laddar. den kommer aldrig in och det går inte att göra något alls. Vet någon hur man kan lösa detta?
    Jag har newnigma2 den senaste versionen

  8. #8
    Det funkar att sätta på boxen från avstängt läge en el två ggr sen uppstår problemet ovan. Ingen som vet vad det kan bero på?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men du har ju fått tips från mig och atomized på vad du ska prova, gör det först

  10. #10
    Tack för hjälpen båda 2!
    Jag har en voltmätare, den visar på 12,27v stabilt för aggregatet men hur mäter jag spänningen med boxen inkopplad?
    Återigen tack!

Liknande ämnen

  1. Startar inte!
    Av andersg i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 16:58
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 20:37
  3. dm500s startar inte
    Av evelinanelly i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:33
  4. Datorn startar inte
    Av frinios i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss