Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ljud, men ingen bild.

  1. #1

    Ljud, men ingen bild.

    Jag har införskattat en till Dreambox 600C, en kompis hjälpte mig att konfigurera den hemma hos han. Men nu när jag kopplar in den hemma hos mig så får jag ingen bild, bara ljud.

    Jag använder mig av en http://kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1103 som bildkabel och kör nu tillfälligt med denna http://kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1616 som ljudkabel tills jag skaffat mig en optiskt ljudkabel.

    Jag hör att dreamboxen ändrar kanal när jag ändrar kanal på fjärrkontrollen, men jag får ingen bild. Jag har bild när boxen startar upp där man ser vilken image man använder (bilden på loggan är lite förvrängd, lite lila typ), men sen försvinner bilden.

    Kompisen använde en vanlig SCART-kabel när han gjorde konfigureringen på boxen, så kan det vara någon bildinställning som är felaktig då jag använder en annan typ av kabel? Kom gärna med tips på hur jag ska lösa detta problem.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Surfa in till boxen och gör inställningarna där från menyn.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Tack, får testa det när jag kommer hem!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    dom där kablarna funkar väll bara på nyare tv,n ?? annars äre väll komposit som gäller har för mig de iaf

  5. #5

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Som jag förstår så har den den scart till RCA komponent ansluten till tv´ns ext2 ingång?

    Får du bild till att börja med så är väl allt ok.
    Om du trycker på fjärren så borde du kunna se menyer på tv´n?!
    Ser du menyerna så funkar tv inställningarna och blir bilden svart så kan det beropå att du försöker se en kodad kanal som du inte har behörighet att se eller så har du inte konfigurerat din cardserver och softcam correct.
    Se till att kortet sitter i rätt i boxens kort läsare.

    Annars prova gör som matkoh ´s rekomandation att surfa in på boxen och ställa in rätt bild läge.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    Jag hör ljudet från kanalerna, men ser ingen EPG eller menyer i dreamboxen. Så sjävla TV-kanalerna fungerar. Jag ska testa att surfa in på den och därifrån ändra bildinställningarna/bildformat.

Liknande ämnen

  1. ingen bild eller ljud på tv11
    Av lasgur i forum HTPC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 10:16
  2. DM800 + Comhem orginalkort = Ingen Bild/Ljud
    Av Dajsman i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:27
  3. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:35
  4. Ljud, men ingen bild.
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 18:13
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 15:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss