Min dreambox 500c lyser grönt och går inte att starta om med knappen eller genom att dra ur kontakten.
Min fråga är då om jag ska kasta skiten eller om det kanske går att rädda boxen alternativt innehållet på den.

Det jag gjort hittills är att jag provat göra en backup med DreamUP (version 1_3_3_9) och jag har då fått en fil på 7.75MB och utan filändelse.

Provade då med flashwizard (6.3) men får då felmeddelandet ”Unable to connect to address 192.168.0.3 Please check connection parameters”

Likadant med Dreambox edit där meddelandet lyder: “Connecting to 192.168.0.3. Could not connect to Dreambox. Check IP Address, network settings and status of Dreambox.”

Kör jag telnet ip från startmenyn öppnas rutan som den ska men rutan stängs ned efter en liten stund då den antagligen inte får kontakt.

Har öppnat portar i routern som är från tele2, en netgear evg2000, och här är jag lite osäker på om det blivit rätt… Har varit inne under ”firewall rules” och där har man alternativ Outbound Services och Inbound Services. Har provat lite hursomhelst med portar för telnet (23) FTP (20,21) och http (80). Antar att jag gjort något fel med portarna så om någon vet exakt hur jag ska göra vore jag tacksam! Kanske inte ska öppna portarna under Firewall rules utan under någon annan flik?

Så här ser det iaf ut när man är inne i netgearen:

Setup:
Basic Settings
Wireless Settings

USB Storage:
Basic Settings
Advanced Settings

Security:
Block Sites
Firewall Rules
Services
Schedule
E-mail

Maintenance:
Router Status
Attached Devices
Set Password
Diagnostics

Advanced:
QoS Setup
Dynamic DNS
LAN IP Setup
UPnP


IP till boxen har jag fått med netscan och nätverket ser ut som följer:

Netgear evg2000 router ---> Asus GX1005B switch ---> Dator och dreambox


Så vad tror ni? Är den bortom all räddning eller går det väcka den till liv? Har jag andra alternativ än dom jag provat hittills?