Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
Andra alternativet för att göra yttligare felsökning och för att hitta "fel källan":
Vet inte om det gäller Netgear, men hört att vissa D-Link Routrar har problem med QoS, dock mer vad det gäller streaming och inte just anslutnings bekymmer.
Men det kan vara värt att prova stäng av funktionen "
QoS".
Kontrollera även alla nätverkskablar och så du inte har någon ip konflikt på ditt LAN.
Kanske att du ev. satt en statisk adress innom DHCP ip-spannet.
Efter jag stängt av QoS så har jag fått detta felmedelande x antal gånger:
“There is something alive with the ip 192.168.0.3 in your network which is not a Dreambox. DreamUP may not work properly.“

Sedan i loggen:
Box doesn't answer, attach aborted!
Ping result: NOT OK!!!

Kollade för säkerhetsskull att det är rätt ip med min Vaio. Kopplar jag den på samma nätverkskabel och gör en ny sökning i netscan så kommer det upp V-VAIO under Host Name på ip 192.168.0.3 alltså det ip som jag använder för att connecta med boxen.
Så varför säger DreamUP att det inte är en dreambox den pratar med?

Ska prova med alternativ 1 imorgon med statisk ip. Nu är jag less på det här för stunden. Tack så länge!