Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Snälla hjälp! dm800 startar inte nu!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Det är ganska lätt att hitta folk. Bor du i närheten av Växjö trakten gör jag det åt dej :P Men om jag skall va helt ärlig så är det lätt att göra själv och gratis då. Allt som krävs är lite plugg och läsa på lite. men som sagt vill du inte göra det själv så gör jag det åt dej inga problem.

    Jag tog förgivet att det var en original dreambox du hade och gav dej länkarna till mjukvaran för de boxarna. På klon boxar måste du ha anpassade mjukvaror för att det skall funka anas får du det felet du just fick. var noga med att nämna att det är en klonbox i framtiden annas tar man förgivet att det är en originalbox du pratar om.
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-08-08 klockan 23:52.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm inte så lätt att fixa med en mac, serieporten och patchad flashprogramvara måste användas, tror mission impossible utan PC

  3. #13
    Grabbar fick lämna in den och fick den igår fan, allt e fixat... Men hur vet man om de e en clon?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Din box hade inte fått det felet som den fick iom att jag tog förgivet att det var en orginal box.

    Jag gav dej alla filer mm för en orginalbox och det sabbade din box mer än vad det gjorde nytta. Snacka med killen du lämnade in den hos för att ta reda på vad det är för sim i den. Antagligen om jag får gissa så är det 2.10e som är vanligaste.

    Och jag ber om ursäkt för att det gick som det gick för din box och att det inte blev för dyrt för dej. Men nästa gång nämn att det är clonbox du har så får du bättre hjälp här på forumet.

    "R01: no ca found" felet du fick bygger jag på att det är en klonbox
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-08-26 klockan 18:34.

  5. #15
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 018
    Tackad
    77 gånger

  6. #16
    Tack grabbar, de e lugnt uppskattar fan att ni försökte iallafall, sen var jag så ny på detta så jag hade ingen aning att jag hade en clon, såg ut som en då jag trodde att det hade en orginalkartong...
    Är det jätte dåligt att ha en clon? Och kostar en riktig mycket mer?
    Andra frågan... Eftersom jag inte vill göra samma misstag, kan nån derigera mig eller tala om för mig hur jag installerar en hårdisk via usb?
    Jag gjorde det första gången och det gick bra, sen drog någon ur hårdisken och när jag satte in den funkade den inte, så jag installera om den då men då på fel sätt säkert, och de var då jag fick det problemet...
    Jag vågar inte göra det igen fan.
    Och tack igen för all hjälp grabbar!

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Dåligt o dåligt med klon vet jag väll inte men ang mjukvara och så är det mycket jobbigare att hitta till en clon. Men med en rätt googlesökning och gott omdömme så funkar det rintigt bra det med. Sen har vi dethär med moral för vad som är rätt o fel. Dels därför jag bara använder original mjukvara. Sen det där med din usbhårddisk kan jag i te svara dej så bra på då jag använder min pc som lagringsenhet sen jag började min värld i dreambox. Vilket inte är så länge sen faktiskt.

  8. #18
    Hehe, tack läste på Guider med w7, e de så du installerat?
    Jag har ändå mac så de e kört där
    Men allt e lugnt igen och löst, ska kolla igenom forumet lite mer annars skapar jag en tråd om det!
    Tack kammaflaje

  9. #19
    Hehe, tack läste på Guider med w7, e de så du installerat?
    Jag har ändå mac så de e kört där
    Men allt e lugnt igen och löst, ska kolla igenom forumet lite mer annars skapar jag en tråd om det!
    Tack kammaflaje

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Mjo exakt jag kör med windows 7

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 11:09
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 16:05
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 16:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss