Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur gör jag för att spela in på min 500HD S?

  1. #1

    Hur gör jag för att spela in på min 500HD S?

    Hej!

    Jag har en 500 HD S, med senaste Open Pli installerad, jag undrar hur jag gör för att kunna spela t.ex HANDBOLLLS SEMIN imorrn??=)

    Köper jag bara en eSata hårddisk, kopplar i, och sen trycker jag på röd knapp på min fjärkontroll för att börja spela in?=)

    tacksam för hjälp!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Ska precis installera pli själv snart... Men en eSATA måste du ju ha =) Själv köpte jag en Art nr: 68685 på kjell.com till min DM500HD gillar när man kan byta disk snabbt... Gissar att pli har en meny för hårddisk installationen och har den inte så är det lätt att lägga till i filen /etc/fstab så den mountas automagiskt vid boot. Gemeni iCVS senaste har meny för det + att det finns en applikation att ladda ner för editering av fstab filen som jag inte testat själv...(är enklar att göra det i operativet).... Köp disk så löser vi problem sen =) Ett + för den ovan nämda är att den har stöd för USB också...

  3. #3
    Du kan även spela in till en utdelad nätverksdisk eller direkt till datorn så slipper du köpa en eSATA-disk.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    67
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Du kan även spela in till en utdelad nätverksdisk eller direkt till datorn så slipper du köpa en eSATA-disk.
    Så gör jag. Jag NFS-mountar en enhet på mitt NAS för då kan jag se den inspelade filmen/matchen på en dator eller den andra dreamboxen utan att flytta disken.

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 13:39
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 16:29
  3. 500hd
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 20:44
  4. Spela in på nätverket, DB 500HD.
    Av Henke100 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 12:24
  5. 500HD och CS
    Av pengo01 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 17:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss