Resultat 1 till 10 av 105

Ämne: Installera MythTv med DVB-S2 Quad Tuner TV Card för Canal Digital?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Tackad
    10 gånger
    Jag har valt MythTv av följande anledningar
    • MythTv består av ett backend (server) där man kan streama bild till flera frontends (klienter)
    • MythTv är en funktion som servern har - servern har även andra funktioner, exempelvis vara NAS och även köra ett antal olika virtuella instanser med olika funktioner.
    • Med MythTv kan man i backend schemalägga inspelningar.
    • Det är den enda dator i hushållet som är igång 24/7. Att samla fler funktioner i en burk blir lägre strömförbrukning. Dock blir det mer komplext att administrera. Jag har under många år kört detta redan med lyckat resultat - dock utan MythTv.
    • Att köra ett enkelt frontend betyder att den datorn kan vara liten, med låg strömförbrukning och därmed låg värmeutveckling. Om den är liten med låg värmeutveckling är den enkel att placera i TV-möbeln.

Jag har i flera år följt MythTv och försökt leta alternativ, men inte hittat några. Det finns kanske andra lösningar än MythTv som uppfyller ovanstående? Jag har kanske inte letat tillräckligt noga?

Dock har jag i den längsta dröjt med att installera MythTv med denna setup eftersom jag har funnit att det är komplicerat. Men någon gång skall man ge det ett försök. Särskilt när TV-boxen, en HD PVR 101ST, är kass med högljudd fläkt och instabil drift. Jag vill inte lägga nya pengar på att köpa den nya inspelningsbara HD-boxen från CD när de inte kan fixa en stabil version av den jag har betalat dyrt för. Varför skulle den nya vara bättre?
    Senast redigerad av Erik-NA den 2012-08-24 klockan 10:37.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 07:03
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 17:19
  3. MythTV + Tele2 digital tv
    Av Kossamuno i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 13:09
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 21:26
  5. Winexplorer and orginal canal digital conax-card
    Av faaraot i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 20:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss