Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Fara för med Gemini 4.70 Non Bomb.. Bomb.. Booooooooooommm!

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16

    Lightbulb Fara för med Gemini 4.70 Non Bomb.. Bomb.. Booooooooooommm!

    Låt oss ponera att en 500c blir flashad med gemini 4.70.
    Låt oss ponera att man får reda på att en bomb hotar ens nya leksak
    Vad gör man då........ läääääser.....

    I allt mitt sökande efter har jag inte hittat en bra svar på frågan.. eller ska jag nöja mig med: mac adress som börjar på ##### och om en månad är det risk för att din svart? shiii..t

    I mitt letande efter images att flasha med lyckades jag bara hitta gemini 4.70. non bomb, så i turens otur tur, har jag valt en bra image att börja med?

    Har använt mig utav Dcc för att genom router leka med THE B.. kände mig rätt nöjd, provade ett annat program men fick det inte att funka.

    La in ett cables.xml som öppnade kanaler jag inte ens visste fans.. Tackar snubben som fixa den! kmr dock inte ihåg vad han heter, ser du det här länka xmlLEN

    Nu till en av de vanligaste frågor in town.. hahaha............... n###s @ll@r o@c#m

    Om jag skulle önska att ha en server måste då server ha ett sådant usb cardreader? har inte riktigt förståt, varför på guiden har de en reader???


    Måssssteee joooooooobbbbbbaaaaaaaaa......... faaaaaaaaaaaaaaaaannn



    __________________________________________________ __________________________________________________
    500c clon yao
    500c clon yao
    Om några mån:
    80000000000dmc 300000000000...50000...dc..hd.. xbox...playstation 30000. yao

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och så tar vi det igen, men gärna på svenska denna gången !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    hahahahha.. sluta.. kanske några felstavningar men det är ju klart och tydligt

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova att läsa några klistrade trådar för att lära dig lite, t.ex. den här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Eftersom du säger att du flashade med en såkallad "gemini non-bomb" image så bör det inte vara några problem med en dreambox klon. Men själv hade jag inte använt Gemini eftersom den är föråldrad. Som svar på din fråga, så har du valt en bra image till att börja med om din dreambox är en klon, annars kan jag rekommendera en image som heter openpli.

    Här är länk till cables.xml för comhem:
    http://www.coolstream.se/ny-cables-x...nalomlaggning/
    Direkt-länk:
    http://www.coolstream.se/images/cables.xml

    Din fråga om du ska köra newcs eller oscam så rekommenderar jag oscam eftersom newcs inte längre utvecklas. Kör du däremot cardservern på en windows PC så hade jag kört newcs 1.65, anledningen är att oscam måste köras i en emulerad linux miljö via cygwin i windows, vilket leder till långa svarstider(enligt mina erfarenheter)
    Det bästa hade varit att köra oscam på en linux burk för att få bästa prestanda, kompatibilitet och stabilitet.

    Ja, det är absolut nödvändigt att ha en kortläsare ansluten till din server, den måste däremot inte vara av USB typ, det går vanligtvis lika bra att koppla läsare via COM porten. Kan rekommendera AD-tekniks USB phoenix läsare(med id-chip).
    Anledningen är ganska uppenbar, du måste ha en kortläsare för att kunna läsa kortet...

    Ditt inlägg är lite svårformulerat så jag ber om ursäkt ifall jag missade någon fråga
    Senast redigerad av Runnerey den 2012-08-11 klockan 15:19.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Hej
    Tack för alla Svar, Det tog tid att svara eftersom jag fick för mig att flasha boxen med openpli.
    När jag gjorde detta så fick jag inte igång boxen det blev svart. Försökte koppla om boxen till nätverket men lyckades inte hitta boxen ip
    Fick då tipset att köpa nollmodemsladd, men så köpte jag fel. så idag var jag och köpte sladden.
    Flashade boxen med openpli.
    Kopplat boxen och uppdaterat den.
    Men så började jag leta efter kanalerna men lyckas inte förstå hur jag får in dem.
    Jag har ftpat xml till var/tuxbox/config men hände inget
    sedan till var/tuxbox/config/enigma.
    Har läst att det skall finna redan ett sådant fil i boxen och att man ska ersätta den med den nya men kommer inte fram till något.

    Har tankat hem Edit programmet för att få tillgång till blouquets, men när jag kopplade boxen till internet få fick jag bara sat val.. jag vill ju åt xml som är jätte bra. hur gör jag nu? har verkligen fastnat

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    jag har dragit in xml i edit sedan flashat till open importera xml som jag hade lagt in i edit men hittade ändå inte kanalerna. hitttade dock coms katalogerna.. varför syns inte kanalerna?

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    hittade felet till slut. jag är rätt trött i huvudet efter att ha kämpat med få in kanalerna.... men rätt nöjd. har inte fått bild än. men kanalerna är i boxen, fick kortet idag. provade att stoppa in den men fick ingen bild.
    känns skönt att ju mer man provar ju mer man har hjälp av alla dessa guider.

    är det nu man börjar förstå meningen med linux grejen med: många ruttur.... kommer inte ihåg.. jaja.. hmm..
    imorn ska jag leka med os... och så ska jag hämta ut den berömda coms box..

    sov gott alla.

    God natt på er och tack !

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Imorn ska jag följa http://www.maxteknik.se/forum/viewtopic.php?t=4317 för att få igång bilden.
    den verkar vara rätt gammal.
    Är det något jag måste tänka på för ni hojta. och om det är några pluggins som är extra roliga får ni mer än gärna säga till

    Tack till Mattheo!!! och alla er!

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 08:34
  2. dm 500c time bomb
    Av catlak i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 22:27
  3. Time bomb?
    Av linkan77 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:59
  4. Gemeni 4.7 no time bomb
    Av arrow i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 16:08
  5. Ingen fara att uppgradera SW till Sagem ITD 632
    Av kronblom i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 18:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss