Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: PL från Norge?

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    PL från Norge?

    Hej

    Nu när FA pissat på oss med viasat med lördagsmatcherna i vinter, undrar jag om man kan abbonera eller "få in" norska kanalutbudet från Thor 0.8 på lämpligt sätt? Dom får tydligen sända PL hur dom vill när deras signal inte går ifrån England!

    Jag får ju in de norska kanalerna redan i dag, men kan jag utöka abbonemanget till de norska kanalerna så dom avkodas ska det ju stå såklart 'edit' !!!!?????
    Senast redigerad av CharlieX77 den 2012-08-14 klockan 22:29.
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Va de inte så att de stoppar alla operatörer via parabol som går ta in i England med parabol?

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Vad jag läst så sänder norska kanalerna på satellit inte signalen ifrån England och då kringår dom detta? Enligt det jag läste i och för sig i ett forum så skulle norska TV2 (tror jag det var) sända 3-4 matcher direkt varje lördag?

    Jag var otydlig från början, skrev att jag får in kanalerna vilket jag ju får via thor men dom avkodas ju inte via vanliga CD abbonemanget, så min fråga som nu är editerad är om man kan utöka CD med norska kanaler eller måste man då ha ett till kort från norska CD?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    Detta stör även mig något enormt då PL-fotbollen var den enda anledningen till att jag även skaffade ett viasatab.
    Visserligen läste jag precis att alla viasatkunder får gratis tillgång till viaplay men att koppla in datorn till TVn med usel streamingkvalite är ju helt värdelöst och knappast en acceptabel lösning.

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Håller med chester11 till fullo, och för mig skulle det innebära en jäkla kabeldragning dessutom!

    ingen som vet om det jag nämner om Norska CD stämmer? och hur man får dessa avkodade? utöka abb eller skaffa ett till?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ring och fråga kundtjänst..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger

    Sv: PL från Norge?

    på canaldigital.no står det att dom kommer vissa en pl match kl 16. dom andra går på deras play tjänst.

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Hei, jeg heter Rebecca, hva kan jeg hjelpe deg med?
    10:40 Hejsan. Undrar om det stämmer att ni kommer att sända Premier Leauge matcherna som går 16:00
    10:40 Jobbar i norge så har er som leverantör.. fast jag är svensk som du ser
    10:40 Det handlar om Parabol alltså
    10:41 Hei, Ja vi kommer til å sende disse kampene på Pl 1 2 og 3.
    10:41 Okej även 16:00 matcherna. Mina kompisar som bor i sverige kan ej se dem pågrund av rättigheter nämligen..
    10:41 Men ni kan alltså visa lördags matcherna som startar 16:00
    10:43 Vil vises en kamp klokka 16.00 De andre vil da komme via web som man kan se, visst man har Premier League.
    10:43 Okej vad bra! tack skall du ha gör hjälpen



    Ifrån deras Chatt kundservice...

Liknande ämnen

  1. kan man få in tv2 norge
    Av gobble i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 22:59
  2. fartkameror i norge
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 10:27
  3. Boxer i Norge?
    Av santawar i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 18:44
  4. Billigt i Norge
    Av kärri i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 20:43
  5. Digital tv i norge
    Av sikvald i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 21:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss