Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: ingen premier league på viasat på lördagar kl 16.00

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    är det bara lördag kl 16 matcherna?? eller gäller det ALLA matcher?? oavsett dag och tid???

  2. #12
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    om jag fattat det rätt är det endast lördagsmatchen 16.00 detta gäller?

    vilket i och för sig är ganska ok för oss som har top 3-4 lagen som favoritlag, dom spelar ju ofta på andra tider/dagar
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  3. #13
    Visst, men jag hatar när företag försämrar en tjänst men man tvingas betala lika mycket. De flesta av oss är bekväma och hänger med på de nya förutsättningarna och därför drar de sig inte för att göra om det igen och igen och igen...

    /Looser
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  4. #14
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Håller med men i detta fall kan ju faktiskt inte viasat klandras utan det är ju FA som är boven, och kanske den pubägare i England som tog in PL matcher via turksat förra säsongen :=)

    FA borde som sagt var tänka om vad gäller utländska sändningar och på så sätt reglera detta inom Storbritannien/England dom får ju knappast mer folk på arenorna för att jag i svenska skogen inte kan se Everton - Wigan en lördag e.m!!!!!!!! Och även det? Har man dåliga publiksiffror i PL???????
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #15
    Visst är det FA som startade detta, men det är deras ensak om de vill förvandla PL till en engelsk angelägenhet istf något som hela världen vill se. Dessutom undrar jag vad de vinner på detta. Den engelska Swensson lär väl knappast skaffa viasat-abb för att komma åt de förbjudna sändningarna via sin parabol och de som verkligen vet vad de gör kan ju även i fortsättningen streama sändningar från någon vänlig själ med kabel-TV i Sverige. Det har väl alltid krävts en svensk adress för att skaffa ett TV-abb, så det gör väl att de minst insatta ger upp.

    Det jag i första hand vänder mig mot är att Viasat inte kompenserar mig för att jag inte får den produkt som jag beställt. Visst har jag möjlighet att avsluta mitt abb utan problem då jag inte har någon bindningstid, men jag blir trött på att behöva lösa sådana här situationer. Viaplay är ingen kompensation då det inte ger mig möjlighet att se på de platser där jag kunnat se via parabol. Dessutom lär kvaliteten vara minst sagt tveksam, fast det behöver jag väl inte bekymra mig om då jag kör Linux vilket tydligen gör det tvärtkört att använda Viaplay (hmmm, hoppas vi nu inte hamnar i en sådan där dryg "Linux vs Windows"-konversation ;-) ).
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  6. #16
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Absolut!
    Sen kan man ju undra om Viaplay "håller" för detta om det blir en mångdubbling av kunder som streamar helt plötsligt,
    Vi skogsmullar kan dessutom inte få speciellt hög internet hastighet eller kabel tv heller för den delen vilket gör det ännu mer fördjävligt!!

    Jag kan säkert streama matcher, till mycket sämre kvalitet, och med klart sämre internet trafik i övrigt!!!
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  7. #17
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Lite mera info nedan. Tur att man har kabel

    http://www.viasat.se/content/uppdate...ellitplattform

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger

    Sv: ingen premier league på viasat på lördagar kl 16.00

    Förstår ej hur Norge Tv2 Sport klarat sig ifrån detta? För den får väl sända 16:00 ? Eller är det jag som är ute och cyklar?

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Okej....? jag kan kolla på Arsenal-Sun´land nu fortfarande efter 14 min på ViaFotHD utan problem? fungerar för det nån annan fortfarande trots alla uppmaningar att det inte ska fungera? Viasat kanske skiter i PL´s förbud?

  10. #20
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Får dem visa 1 match? jag kan med se Arsenal - Sun..
    Jag hade ju fattat som att vi ej skulle kunna se någon alls?

Liknande ämnen

  1. Ingen full EGP på ViaSat
    Av gmorken i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 11:38
  2. PRemier League till Viasat?
    Av Sista_Bossen i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 05:07
  3. Premier
    Av snorre99 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 19:48
  4. Premier League
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 10:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss