Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: ingen premier league på viasat på lördagar kl 16.00

  1. #1

    ingen premier league på viasat på lördagar kl 16.00

    Enligt ett pressmeddelande från Viasat har engelska premier League förbjudit Viasat att sända någon match kl16.00 på lördagar. Men tydligen kan både Norge och Danmark köra på som vanligt.
    Min fråga är... kan jag få in dessa kanaler genom att t ex ändra satelliter i tunerinställningar... eller ha någon annan någon idé. Viasat säger att de bjuder på viaplay men jag är inte intresserad att sitta framför min dator i sovrummet när jag har en fullt fungerande tv i mitt vardagsrum... och grabbarna tillsammans med stryktipsraden blir inte riktigt detsamma sittandes i en halvsov runt min 19" skärm...
    Snälla hjälp!

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Nej det där är fel, berör hela Viasat

    Viasat har hidtil vist ekstra live Premier League fodboldkampe på Viasats Xtra kanaler om lørdagen. FAPL, der er rettighedshaver til Premier League, har imidlertid ændret vilkårene som følge af nylige europæiske retsafgørelser, hvorfor Viasat fra den 10. marts 2012 viser alle live kampe på Viaplay.dk.

    http://www.viasat.dk/tv/sport/kategorier/fodbold/premier-league



    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger
    Hela grejen är att Premier Leagues Har tagit ett beslut att de vill se fler åskådare på arenorna. Enligt en paragraf i UEFA:s stadgar får inga tv-bolag direktsända fotboll klockan 16.00 på lördagar i England.

    Jag skulle har kört via viaplay och kopplat datorn till TVn.
    /Svarten

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Hmm ok, jag fattade det som att norska kanalerna via CD och thor skulle fortsätta sända!

    Man kan ju tycka att FA bitit sig i svansen lite och kunde väl format regelverket så att folk utanför Storbritannien kunde få se i alla fall
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #5
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger

    ingen premier league på viasat på lördagar kl 16.00

    Stämmer inte riktigt. Det är bara vi med parabol som drabbas :-(.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  6. #6
    Detta gör mig så jäkla förbannad!
    Man borde kunna häva köpet dvs avsluta ab. trots bindningstid.
    Jag förstår att detta inte är viasats fel men det hjälper inte mig.

  7. #7
    Har du försökt att häva säga upp abb:at då, men nekats? Man tycker ju att tom skurkarna på Viafnatt borde inse vad lite goodwill betyder...

    Det här borde ju göra att cardsharing ökar, för det är ju jäkla surt att de ska ha lika mycket betalt trots att de inte levererar det som utlovats. Var man inte less på dem innan så blev man det väl nu. Det är ju jäkla bekvämt för dem att hänvisa till Viaplay. Viafnatt lär ju få ersättning för uteblivna sändningar (eller iaf sändningar till en mindre mängd tittare), så varför skulle pengarna stanna kvar i bolaget.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  8. #8
    Helt rätt Janbananfan och jag kommer häva köpet om det inte kommer en lösning snart (ej viaplaylösningen).
    Å andra sidan borde jag isåfall hävt köpet redan i våras då dessa problem började...men men.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Det borde gå att säga upp själva sport delen men tveksamt om det går att säga upp hela abb. Varför du skall kunna säga upp sälva sportpaketet bygger jag på en paragraf i lagboken som säger det att du som kosument skall ha rätt att säga upp avtalet om förändrigen är så pass stor att du inte har nytta av tjänsten. Eller så säger just den paragrafen att om priset förändras under avtalstiden så har du rätt att säga upp avtalet. Minns inte vilken av dem det var nu som det gälde i lagboken.

    Men asså plocka bara fram kontraktet så kan du ju läsa dej fram vad som gäller. Sen tror jag väll inte att du är 100% seriös ang att vilja säga upp avtalen bara pågrund av detta. Viasat sport består ju av så mycket mer än bara fotboll

  10. #10
    Mm, lagboken kan jag bra.
    Det är precis som du skriver endast aktuellt med att säga upp sportsdelen, var lite otydlig (snarare arg) i mitt tidigare inlägg. För mig är det bara CL och PL som lockar.
    Det är ett litet moment22, då jag som bekant vill se PL och dessa matcher vissas inte bara på lördagar 16:00, men av principskäl vill jag inte betala samma summa som tidigare för färre matcher.

Liknande ämnen

  1. Ingen full EGP på ViaSat
    Av gmorken i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 11:38
  2. PRemier League till Viasat?
    Av Sista_Bossen i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 05:07
  3. Premier
    Av snorre99 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 19:48
  4. Premier League
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 10:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss