Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ultimo + PLI = krash

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Jadu du är inte ensam om det! Jag har visserligen vix men buggigare firmware får man leta efter. De flesta ger bara ros till det men antar att dom kör ej ultimo. Har som du samma problem kan ej göra manuella sökningar på sattelit, marksänt funkar dock. Inget fel med min parabol då andra boxar funkar utan tjafs och så gjorde även org firmwaren i boxen! Har accepterat detta fixa med datorns hjälp kanaler igång, favorit osv....fick allt i ordning inspelning osv... Nu för nån vecka sen spelade den ej in alla minja program. För nån dag sen sluta epg fungera, fel program....sedan stängde jag boxen o såg 3 january 1970 och en helt fel tid också. Gjorde en norsk reset dvs ström bort o tillbaks sen kom tiden o epg tillbaks.... men jag ska pröva en annan image nu! Jag menar en sattelitbox måste ju hitta själv kanaler annars ingen vits ens o köra en box o köra allt via en dator.

Hoppas det löser sig för er. Fanns ingen Ultimo när jag köpte, så det blev en Duo. Är helnöjd med den, Pli-2.1, inspelning via tuner2, textning, epg, allt funkar kanon. Tycker det mysko och tråkigt att det inte funkar med Ultimo.

Liknande ämnen

1. VU+ Ultimo och Comhem
    Av Plankton i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 16:41
  2. vu+ ultimo mgcamd
    Av Mr.mac10 i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 02:04
  3. vu+ ultimo säljes
    Av mrxx i forum Vu+
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 22:17
  4. Flash krash
    Av sleaper3 i forum Dreambox
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 18:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss