Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ultimo + PLI = krash

  1. #1
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger

    Ultimo + PLI = krash

    Hmmm.

    Installerade Pli-2.1 (senaste) på en VU+ Ultimo & allt gick bra förutom en "liten" detalj, så fort jag gör en kanalsökning så krashar boxen & bootar om. Men det funkar när jag lade ner en favolista och använder den, då får jag bild, men kan inte göra en sökning.

    Någon ide ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Jadu du är inte ensam om det! Jag har visserligen vix men buggigare firmware får man leta efter. De flesta ger bara ros till det men antar att dom kör ej ultimo. Har som du samma problem kan ej göra manuella sökningar på sattelit, marksänt funkar dock. Inget fel med min parabol då andra boxar funkar utan tjafs och så gjorde även org firmwaren i boxen! Har accepterat detta fixa med datorns hjälp kanaler igång, favorit osv....fick allt i ordning inspelning osv... Nu för nån vecka sen spelade den ej in alla minja program. För nån dag sen sluta epg fungera, fel program....sedan stängde jag boxen o såg 3 january 1970 och en helt fel tid också. Gjorde en norsk reset dvs ström bort o tillbaks sen kom tiden o epg tillbaks.... men jag ska pröva en annan image nu! Jag menar en sattelitbox måste ju hitta själv kanaler annars ingen vits ens o köra en box o köra allt via en dator.

  3. #3
    Hoppas det löser sig för er. Fanns ingen Ultimo när jag köpte, så det blev en Duo. Är helnöjd med den, Pli-2.1, inspelning via tuner2, textning, epg, allt funkar kanon. Tycker det mysko och tråkigt att det inte funkar med Ultimo.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag har fixat 4-5 Ultimo åt kompisar & alla funkar perfket med PLI förutom denna. Iofs så funkar den men det går inte att göra kanalsökning.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Okej vad skumt matkoh att du fått andra ultimon fungera och att nu en ej fungerar och har samma fel som jag har i min...!
    Har du prövat andra images? Tänkte bara så man ej prövar i onödan. Jag ska testa en som heter Italysat där skall det finnas blindscan, visserligen finns det ju på vix också o går man där "this is a c band sattelite"...sen börjar söka ändå....händer på thor 1w och nu har jag allt inställt på ku band! Men är inte bara thor, på 19ö bara en bråkdel kanaler, den enda satteliten jag egentligen nöjd med är 28.8 ö....kan vara rena turen den hittat de kanaler jag vill där då. Jaja jag ska testa italysat och blackhole...de enda jag är orolig är camarna, hade ju sån tur att få camen fungera typ direkt i vix för cd kortet. Däremot ett smärre helskotta få kanalerna då men till slut med datorns hjälp....lite ledsen över att alla Rumänska kanaler ej kommer in och nu hittar jag inte tv4fakta xl heller så nu har det gått för långt! Är trött på sån image....
    Vet nån förresten om det finns nån plugin eller nåt att editera favoriter mm direkt i boxen?
    Jag är absolut ingen Linuxguru men visste inte att boxarna så buggiga.
    Kör ju Linux i datorn som det lite annorlunda med tom mer plugandplay än windows medans dom här boxarna....
    Hehe ångrar ibland man inte köpte en inspelningsbar Vantage....hade ju en modell enklare av vantage förut o den hitta alla kanaler, var lätt att konfa alltså smidig på alla sätt tyvärr brann den upp bara och hårdvaran i Ultimon verkar ju bra boxen blir ju aldrig varm medans min vantage kunde man nästan steka ägg på. Jaja kvaliten omöjligt säga nåt än men den bästa boxen jag haft är Samsung VIA CI där det finns emu, de var tider det fungerar fortfarande bra den boxen efter alla dessa år! Dock tar ju den ej in marksänt, går ju ej spela in och inga hd kanaler....därav har jag den på extra tv;n idag. Jaja jag ska inte gå mer offtopic...
    Senast redigerad av kisumisu den 2012-08-16 klockan 05:55.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag trodde först att boxen var trasig, men testade då Black Hole & med den imagen så funkade kanalsökning. Då insåg jag att det är någon bugg i PLI, men den fixas förhoppningsvis snart.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Okej så du kör blackhole nu då i den boxen?
    Jag skall testa Italysat så ser vi om den rullar har den nyaste redan nerladdat....har bara inte haft tid o juxa med boxen nåt (vill att den skall fungera någorlunda då den nu ändå är i familjens huvudtv;n)....visserligen är det väl fort testat när man har kanallistbackup mm i datorn om det blir totally fucket så kan man ju alltid gå tillbaks till vixen och dess inställningar.
    Vilken cam ska man köra? Till Italysat hittar jag bara den version av cccam som sägs innehålla ett kryphål.....är det nån skillnad vad man kör?
    cccam har jag ju i min vix dock version äldre och rullar 100% till cd....

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag kör INTE BH, då min kompis absolut ville ha PLI, och PLI funkar förutom att det inte går att söka. CCCam håller jag mig absolut ifrån.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Egentligen spelar det ingen roll om det tusen hål och spyware då min box är ej i kontakt med internet. Men vad är det för cam du kör på?! o vad är då nackdel fördel med dom olika images vet du det? Många verkar envist köra pli images vilket ju vix också baseras på....

Liknande ämnen

  1. VU+ Ultimo och Comhem
    Av Plankton i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 16:41
  2. vu+ ultimo mgcamd
    Av Mr.mac10 i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 02:04
  3. vu+ ultimo säljes
    Av mrxx i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 22:17
  4. Flash krash
    Av sleaper3 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 18:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss