Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Helt Nybörjare

  1. #1

    Helt Nybörjare

    Tjena Allihopa !

    Jag har skaffat min en sunray 800HD SE och jag är en nybörjare som inte kan vidare värst mycket.
    Är det någon som skulle kunna skriva en guide och hjälpa mig hur jag kommer igång?
    Jag skulle verkligen vara tacksam för all hjälp jag får, behöver verkligen det då jag har noll koll.

    Tack på förhand !
    Senast redigerad av hockeylimpan den 2012-08-26 klockan 17:36.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Hej hockeylimpan!

    Bra val av box! Kommer säkert funka alldeles utmärkt

    Vill inte vara en glädjedödare såhär i slutet på veckan, men eftersom du är ny här på ComHit ska jag ge dig en guide i forumets regler.

    Allt som har med sk cardsharing att göra diskuteras under kategori : Cardsharing --> sedan väljer du vilken typ av CS-server du vill kolla.

    Det finns guider här på forumet under fliken Guider där du kan läsa mer om hur man sätter upp/ ansluter mot en CS-server.

    Det finns även ett filarkiv där alla typer av filer för både din box eller din server som kan komma till användning då du mixtrar med detta.

    Kolla in dessa och kom gärna med frågor angående detta under respektive kategori


    MVH

    KokkiVoxx
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns också en paragraf i reglerna som säger att det är förbjudet att diskutera cardsharing med sin kompis...

    "§ 7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    § 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar."
    Senast redigerad av atomized den 2012-08-26 klockan 17:30.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Skulle någon möjligtvis kunna få fram en guide eller något som jag kan ha till nytta för att installera boxen och få igång allt med mera ? Eller möjligtvis kunna ge mig en bra länk ?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    google.se funkar skitbra och läsa här på forumet. sen när du stöter på problem kan du ju posta vad som du har problem med

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger

    Helt Nybörjare

    Koppla in boxen till ditt nätverk, håll in knappen på framsidan medans du startar den med strömbrytaren på baksidan, vänta till det står stop i displayen släpp då knappen. Läs av ip-numret på displayen. Sätt dig vid din dator surfa till boxens ip.

    Nu kan du flasha in en ny image, open-pli är en bra lätt image. Obs har du köpt en clone så måste du söka rätt på en patchad image.

    När open-pli bootar första gången får du ställa in vilken/vilka sateliter du har riktat parabolen mot.

    Gör en kanalsökning.

    Tryck meny gå till plugins, ladda ned plugins, stega ned till softcams, installera oscam.

    Har du canal digital är det enkelt, stoppa in ditt kort i kortläsaren, tryck meny, inställningar, softcam, setup, select softcam, tryck ok.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm varför ska han börja med att flasha ? boxarna brukar levereras med fungerande image och softcam (clon) bättre att bli hemma med boxen först

Liknande ämnen

  1. Helt ny
    Av habbebabbe i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 20:42
  2. Helt nybörjare i detta, frågor...
    Av secirme i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 19:30
  3. [LÖST] Helt newbie
    Av Omen i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 18:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss