Nu kommer ännu en mangling utav ett uttjatat ämne. Jag har sökt på gamla poster och hittat ett tjog med samma innehåll. Men jag måste försäkra mig om att inget nytt har kommit.

Ämnet är som säkert alla sätt i subjekt vilken antenn man ska använda till Boxer för bästa bild. Idag har jag en tjeckisk som ska gaina 35dB??!! Men det spelar ingen roll för den ger inte en så bra bild som den borde!! Så efter att ha läst inläggen på detta forum har jag förstått att det är en ”UFO” antenn man ska ha, någon har tidigare refererat till UFO Digital aktiv antenn http://www.keycard.dk/butik/vare.asp?varenr=926, denna gainar 12-13dB. Sedan var jag nere på min lokala radio handlare, där hade dom en UFO antenn som inte gick under namnet ”digital” men gainade 24dB. Det jag vill bena ut är altså, finns det någon vits med att köpa en digital? Samt vad är ska jag satsa på för antenn? Får jag samma kvalitet genom att köra en som gainar 12-13 dB och sedan köra en antenn förstärkare på den eller ”tjänar” man på att dra på ordentligt i antennen.

Jag är tacksam för svar!

Henrik