Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Jusering av parabol efter montering av ytterligare LNB, från VIA till VIA+CD

  1. #1
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger

    Justering av parabol efter montering av ytterligare LNB, från VIA till VIA+CD

    Hur gör man enklast för att montera en till LNB? Idag har jag en LNB och parabolen är inställd mot Astra 4A 4.8 °Ö (Viasat).

    Räcker det att montera duoblock + extra LNB, eller måste man justera parabolen också?

    Jag har koll på vilket huvud som ska sitta på vilken sida och att jag behöver switch.
    Senast redigerad av nauleem den 2012-09-02 klockan 21:21.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    lnb på högersida framifrån sett justera parabol lite tillbaka mot höger ifrån astra 4.8 framifrån sett

  3. #3
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shalle Visa inlägg
    lnb på högersida framifrån sett justera parabol lite tillbaka mot höger ifrån astra 4.8 framifrån sett
    Är lite osäker på hur du menar. LND till CD ska sitta till höger, när man står framför parabolen och kollar in i tallriken?

    Sedan ska man vrida hela parabolen lite åt höger så att man får signal på Astra 4A på den vänstra LNB:n alltså den som redan satt monterad innan duoblocket monterades? När man har bra signal på Astra 4A genom vänster LNB, så har man alltså bra signal på Thor genom höger LNB.

    Om man har en parabol med en LND riktad mot Thor, så vrider man bara åt vänster istället.

    Har jag förstått dig rätt?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Ja så är det lycka till själv har jag 4 lnb till min parabol och står man framför den så blir det svagare signal på dom vänstra huvena tillexempel hotbird och astra.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Men tänk på att du får justera huvena lite fram och tillbaka för att få optimal signal

Liknande ämnen

  1. Montering av parabol nere i Kroatien
    Av Teeo i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 22:35
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 00:46
  3. Problem efter byte från ett lnb till 2 lnb.
    Av Vistasol i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 14:06
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 06:04
  5. Ytterligare en fråga...
    Av lasseman i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 18:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss