Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: komma igång-hjälp!

  1. #1

    komma igång-hjälp!

    Hej alla.
    Innan ni flamar: Jag har sökt, jag har inte funnit.
    Jag är väl för noob för mitt eget bästa!

    Här är läget: Jag bor i Warszawa och har haft ett svenskt Viasatabonnemang med tillhörande Pace-box. Den dog häromveckan och jag köpte en Vu+ Uno.

    Kan någon vänlig själ tala om för mig vilka steg som ska tas för att ställa in grunderna?

    Jag är inte ens säker på vilken satellit parabolen är riktad mot - eftersom min gamla box är en brick så kan jag inte kolla. Jag antar att det borde vara Astra 4a?

    Jag har märkt att saker och ting är beroende av vilket kort man har. Bifogar en bild på mitt:
    IMG_20120905_080111-1.jpg

    Alla tips är välkomna!! Inga tips är för uppenbara! Alla förkortningar är obegripliga

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag vet inte hur en VU fungerar,men jag gissar att du behöver installera en softcam (CCcam/Newcamd/Oscam) som kan läsa kortet, på en DB behöver man bara installera cam så ligger config rätt för att läsa kort.
    Satelliten är Astra 4A ja
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du måste nog också ha koll på ditt boxid. Förhoppningsvis står det utanpå boxen nånstans ifall den är heldöd. Annars brukar man kunna se boxid någonstans i menyerna i boxen.

    Det finns två typer av Viasat-kort. Om du har den nyare typen måste du veta ditt boxid och ställa in det i t.ex. oscam. Rekommenderar f.ö. oscam som fungerar mycket bra. Skall du bara köra kortet internt i boxen är oscam det enda du behöver installera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du måste nog också ha koll på ditt boxid. Förhoppningsvis står det utanpå boxen nånstans ifall den är heldöd. Annars brukar man kunna se boxid någonstans i menyerna i boxen.

    Det finns två typer av Viasat-kort. Om du har den nyare typen måste du veta ditt boxid och ställa in det i t.ex. oscam. Rekommenderar f.ö. oscam som fungerar mycket bra. Skall du bara köra kortet internt i boxen är oscam det enda du behöver installera.
    Tack! Boxid't står lyckligtvis på boxen.
    Kortet jag har är knappast av nyare typen, det är väl 5 år gammalt kanske...

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    När jag skriver "nyare typen" så kan det kanske även innefatta fem år gamla kort... Jag minns inte riktigt när viasat bytte från caid 090F till 093E som är den nyare typen av kort. Det är några år sedan, kan ev. vara runt fem år. Tiden går fort när man är lycklig...

    Någon annan som är mer insatt kanske kan se på bilden av ditt kort och säga vad det är? Själv har jag ett urgammalt Viasat-kort...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Hjälp att komma igång med comhem
    Av Elon i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 12:49
  2. Hjälp att komma igång med DB500C
    Av templo i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 20:06
  3. Snälla hjälp mig komma igång
    Av Mart|n i forum Boxer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 20:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss