Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Picon till C More

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    tack Halle och Cloggs, skitsnyggt. Men jag har inga picons på SVT 1 HD, SVT2 HD och Tv3 HD, Kanal 5 HD och Tv4 news,

    Någon som vet vad jag ska döpa om dessa till för att det ska fungera?

  2. #22
    Det finns flera "olika" SVT1HD etc så välj den som har en picon till din favoritlista.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    det är sant, men jag vet inte vad filerna ska heta för att det ska fungera. Har inget fancy program som gör det åt mig så jag måste göra det manuellt

  4. #24
    Kan man få picon fungera på en 800HD SE utan någon hårddisk? Isåfall hur? Vilket är mappen man lägger bilderna i?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Tips köp ett litet usb minne, kan va lite trångt i flashen, beroende på image,
    searchPaths = ('/usr/share/enigma2/%s/', '/media/sde1/%s/', '/media/cf/%s/', '/media/sdd1/%s/', '/media/usb/%s/', '/media/ba/%s/', '/mnt/ba/%s/', '/media/sda/%s/', '/etc/%s/')
    detta säger att denna renderer söker efter picon mapp i flash under /usr/share/enigma2/picon och etc/picon men detta är inte hundra lika på alla image
    Citat Ursprungligen postat av alsopranos Visa inlägg
    Kan man få picon fungera på en 800HD SE utan någon hårddisk? Isåfall hur? Vilket är mappen man lägger bilderna i?

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    Tips köp ett litet usb minne, kan va lite trångt i flashen, beroende på image,
    searchPaths = ('/usr/share/enigma2/%s/', '/media/sde1/%s/', '/media/cf/%s/', '/media/sdd1/%s/', '/media/usb/%s/', '/media/ba/%s/', '/mnt/ba/%s/', '/media/sda/%s/', '/etc/%s/')
    detta säger att denna renderer söker efter picon mapp i flash under /usr/share/enigma2/picon och etc/picon men detta är inte hundra lika på alla image
    Jag har plats på flash minnet, kör newnigma2. Har ftp bilderna över till någon mapp men exakt vilken mapp gäller det utan usb?

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men du läste dåligt "söker efter picon mapp i flash under /usr/share/enigma2/picon och etc/picon"

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    *suck* då du inte verkar begripa vad crille pratar om kan du även installera ett piconpack via newnigma2 plugin grej då skapar den en mapp i rooten som heter picons. Den mappen går du in i och går sedan in i piconHD mappen och tar bort alla picons bilder i den mappen och ersätter med dina egna

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bra tips, enklast göra så, sen kan man byta ut som du skriver

  10. #30
    tack, äntligen fick jag igång picons fast på lcd displayen visas dom inte. gäller något annat för att de ska visas där?

Liknande ämnen

  1. Aktvera picon
    Av roxby i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 12:16
  2. picon
    Av roxby i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 20:18
  3. Var lägga in kanal picon?
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 17:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss