Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: IR signalerna till dreamboxen krockar med nya projektorn

  1. #1

    Question IR signalerna till dreamboxen krockar med nya projektorn

    Hejsan alla!

    Fick hem min nya projektor idag, en Optoma HD33 var väldigt nöjd tills jag slog på min DM 7020HD.

    Efter ett tag så insåg jag att samma ir signaler som används till pil ner, pil upp, meny, volym ner, nr5, audio, info av dreamboxen byter ingång på projektorn och en massa annat väldigt irriterande..

    Det finns säkert en massa olika lösningar men jag tänkte det skulle vara enklast att försvaga projektorns mottagning mha något, så vad finns det för material som 'blockar' ir signaler så pass bra att den endast skulle fungera på närt håll? Hittills har jag försökt med genomskinligt tejp, nagellack på tejpen, eltejp, aluminiumfolie (4 varv), en strumpa och min hand framför ir-mottagaren på projektorn utan resultat. Det är som sak samma vad jag lägger i vägen så fungerar ir-mottagningen.. Enligt manualen så är det dock ir och inte rf och fjärrkontrollen som kom med har den vanliga ledden.

    Har någon en bra idé på att material som skulle stoppa/försvaga ir signalerna så mycket att den inte tog om man inte pekade exakt mot den?

    mottagaren är den svarta randen på sidan av lamphuvudet på bilden under:
    optoma_hd33.jpg

    Vad jag har förstått så kan man inte koda om dm's egna signaler till dreamboxen, eller kan man?
    Jag har projektorn ca en halv meter bakom huvudet då jag sitter i soffan och dreamboxen 3m framför mig..

    Tack på förhand!
    -Nicke-

    -----Edit----

    Visade sig att det var en till mottagare/spegel uppe på projektorn.. Lite aluminiumfolie på den så fick jag önskat resultat..
    Senast redigerad av N1ck3 den 2012-09-09 klockan 11:03.

Liknande ämnen

  1. Ta med dreamboxen till sommarstället?
    Av olahen i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 15:55
  2. DB500T och DB 7000 fjärr krockar.
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 11:47
  3. Dreamboxen till GSM med GPRS_addons
    Av hingstin i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 14:09
  4. TV till projektorn
    Av tutututu i forum Projektorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 11:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss