Jag ändrade till 4.8E idag och fick alla Viasat-kanaler att fungera... konstigt att en del av utbudet fungerade på 19.2E. Ledsen för min förvirring...
Jag ändrade till 4.8E idag och fick alla Viasat-kanaler att fungera... konstigt att en del av utbudet fungerade på 19.2E. Ledsen för min förvirring...
Hittar ej 4.8e bara 4.9e
Hmmm.
@nixxz byt ut satellites.xml, så ska du se att du hittar 4.8e
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ja men vilka ska jag då ladda hem?
För jag kan ej hitta 4.8e på sidan: http://satellites-xml.eu/
Senast redigerad av nixxz den 2012-09-15 klockan 08:15.
Slanga ned denna:
https://dl.dropbox.com/u/142279/satellites.xml
Den körde jag med igår och fungerade bra. Diseq A = Thor 0.8E, Diseq B = Astra 4.8E.
Det är Astra 4A du ska ha. På satellite-xml.eu kallas den för "Astra 4A/SES 5 (4.9E)".
Kallas för övrigt även 4.9E på vissa sidor på Lyngsat.com, varför vet jag inte.
Edit:
Det verkar som att SES 5 ligger på 5.0E och Astra 4A ligger på 4.8E. De slår ihop dessa två i listorna och kallar positionen för 4.9E.
Senast redigerad av atomized den 2012-09-15 klockan 09:34.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Tack då ska jag testa ladda hem 4.9e
Gjort hittar fortfarande ej några kanaler. Dock vet jag nog vad felet är, men ej hur jag ska lösa det.
Verkar som att när jag söker kanaler så söker den endast från thor.
Hur ska jag få den att söka från Astra?
För när jag gör kanalsökningen så söker den endast från thor. Alltså inte alls från Astra. Hur ändrar jag så den söker från båda?
Senast redigerad av nixxz den 2012-09-15 klockan 10:40.
Ladda hem en fil från satellites-xml.eu med både Thor och Astra 4A i. Installera den filen och sedan kan du söka på antingen båda satelliterna eller en satellit i taget.
Om du inte får in några kanaler från Astra 4A så prova att söka på enbart den satelliten.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Fick ändra till DiSEqC-switch. Lägga in Astra där nu hittar jag kanalerna
Tack för eran hjälp. Nu har jag bara ett problem kvar. Har inga undertexter på kanalerna. tex Viasat Action eller Cmore kanalerna.
Några andra inställningar som behövs?