Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Kanaler bara försvann

  1. #11
    Gjorde ett nätverkstest, och på namnserver laddar den lång tid sen står det
    Namnserver obekräftad och rött x.
    Förr hade jag nog grön på den om jag minns rätt

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Jag lånar tråden.

    Samma problem, har dm800hd och när jag kom hem från jobbet är det bara svart rutan men alla menyer funkar...
    Allt funkade igår kväll. När jag startar o den står det booting sen starting sen fastnar den där. Skillnaden är att det står HD på alla kanaler och 720p.

    Edit: nu är loggan borta även på hdkanalerna men alla gratiskanaler funkar

  3. #13
    A samma här, nu e namnserver grön iallafall, men inga kanaler ändå... Bara svart.
    Startade om routern/modem drog bort ström, samma på boxen... När routern e igång då satte jag på boxern.
    Gjorde testet och då funkade nätverkstestet helt, men de hjälpte ju inte....

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger
    I förra veckan fick jag ett brev från comhem med rubriken Saknar du tv-bild den 11 september? Det är visserligen en dag kvar men att alla vi fått problem nu kan väl inte vara en slump? I brevet medföljde instruktioner för kanalsökning på deras boxar...

  5. #15
    Vad skulle man göra då? Vänta?
    Men konstigt att dom fria ändå funkar...

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    https://www.comhem.se/comhem/kundser...8/-/index.html

    Enligt det där ska dom göra en digital kanaloomläggning så man måste söka kanalerna nytt. Ska man sökanigenom med alla frekvenser igen ?

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PROSPECT Visa inlägg
    https://www.comhem.se/comhem/kundser...8/-/index.html

    Enligt det där ska dom göra en digital kanaloomläggning så man måste söka kanalerna nytt. Ska man sökanigenom med alla frekvenser igen ?
    Skriver från Ipad så blir lite segt men kortsagt ska man behålla frekvensen (362) men skriva in nätverksid som är beroende på ort (Sthlm 41001). Hittar dock inte var man gör detta på min 500C. Men för mig är det också så att symtomen mer tyder på att den inte kommer åt mitt nätverk/internet.

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Jag har en dm800hd se....hur löser vi det här??

  9. #19
    Redan sökt med alla frekvenser, händer inget tyvärr, kanalerna dyker upp, men e helt svarta. Bara dom fria...
    Vart bor ni nånstans?
    Vet inte heller om man behöver skriva in nätverks id och inte heller vart i boxen.
    Ska man göra en fabriksåterställning av boxen kanske? Det står att man ska göra det med deras box.....
    Fan vad tråkigt

  10. #20
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Fabriksåterställning? Jag har själv inte programmerat boxen vilket betyder att allt kommer försvinna eller hur? Vågar jag inte göra...har ingen aning om hur gör.

    Ja bor sthlm, vi är bland dom sista landet som råkar för . Så måste ju finnas en fler har råkat ut för detta

Liknande ämnen

  1. HD Kanaler. Bara SVT som funkar
    Av Lusse3 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 21:09
  2. Kan bara titta på c:a 3 kanaler
    Av iceaway i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 21:20
  3. alla kanaler försvann.
    Av GreenGoblin99 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 08:19
  4. Tv in - kan man få kanaler med bara det?
    Av Trying i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-08, 19:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss