Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Dreambox 500 HD Clon

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    krigare37, du behöver ferrari filler http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/..._1_3_3_7F..rar för att kunna flasha en ny image när du fått cas error
    grisen, efter flash av ssl84b måste du reboota sen flasha image
    Senast redigerad av crille44 den 2012-09-18 klockan 10:36.

  2. #32
    Hej igen.
    Nu har jag testat både frasses tips (recover bad sectors) och image (som redan testats sen tidigare) samt det som crille44 säger. Dock blir jag lite fundersam gällande rebooten. Då jag inte kan få nån bild eller annan kontakt med boxen så mitt sätt att reboota blir ju att stänga av den på knappen där bak. Finns det någon chans att den inte behåller ssl84b då? Hur ska jag annars reboota?

    Har någon några andra tips?

  3. #33
    Dags att svara på sitt eget inlägg... Det blev så att jag testade lägga in nån helt annan image via usb:n och det gick vägen. På så sätt kunde jag använda webinterfacet igen då boxen tilldelades ett ip (dvs. startade på riktigt). Surfade in via webinterfacet och kastade på den Open pli image som angavs tidigare i denna tråd. Då verkar det fungera och nu är boxen up-and-running!

    Kanske kan vara til hjälp för någon fler som råkar lägga in en kass image -> inte kan lägga in vilken ny som helst via usb -> ändå vill ha t.ex. open pli:s image.

    Vette tusan hur och varför det fungerade, men att det gjorde det räcker för mig.
    Nu är det dags att uppdatera sig angående CAMs och CS så man åter igen förstår principerna där.

    Nån som villl delge något tips på bra CAMs och CS till min Open pli image?

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bra att det funkade, missade att du frågade, du tappar inte ssl84 för att du slår av boxen med strömknappen, det blir reboot av det, Pli har allt du behöver på sin addon server, plugins och grön knapp

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    33
    Vilken image använde du när det funkade? Körde du in bootloader ssl 84 innan och direkt sedan image eller hur gjorde du?
    Håller på att klia mig gråhårig med en DM500hd clon.
    Tacksam för tips.

Liknande ämnen

  1. DM 800hd se clon med 3 tubers i ett
    Av ixxa i forum Dreambox
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-02-21, 21:34
  2. Problem med min 800hd clon!!
    Av deccobox i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 09:14
  3. Dm800 Clon, nybörjare
    Av amar i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 16:12
  4. 500 clon med 00 09 34
    Av yzoon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 09:02
  5. Dm8000 hd pvr clon
    Av JOHAN63 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 16:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss