Själv tar jag denna tråd med en stor gäspning och det tror jag att mods också gör...

Visst, tanken är fin. Att hålla diskussioner om klonboxar i en egen tråd. Men... folk är som folk är, de kommer inte att fatta skillnaden och det kommer att bli mycket korspostningar och felpostningar. Den typiska newbien har köpt vad han tror är en "Dreambox" av någon på Blocket. När han sedan får problem hittar han detta forum och postar sin fråga. Han förstår inte skillnaden på "äkta" och "klon". Han har ju köpt en "Dreambox" (tror han).

Jag har varit med i detta forum ganska många år nu. Jag har skrivit ett antal guider och wikis för att försöka undvika att samma frågor ständigt ska upprepas i detta forum, om och om igen. Men... folk är som folk är, man förstår inte, man orkar/kan inte leta efter information som redan finns. Man slänger ur sig sin fråga på enklaste sätt bara. Så är det och ingen har lyckats omvända mänskligheten hittills...

Så pixy och ni andra som strider för detta: Visst i teorin är det kanske en bra idé att skilja klonbox-diskussionerna från "äkta" Dreambox". I verkligheten tror jag att resultatet skulle bli precis som det är idag. Trådar postade slumpmässigt kors och tvärs. Sedan om det finns tillräckligt många admins för att upprätthålla den ordning ni eftersträvar det vet jag inte, men annars blir det precis som det är idag, tyvärr...