Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 67

Ämne: 80 % som skrivs om Dreambox

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Men det var ett jävl.... hackande, ni låter som småtjejer... Ni som hackar på kloner, har ni blivit sponsrade av Dream Multimedia eller???

    Precis som sas tidigare i de flesta fallen är det skit bakom spakarna, Jag har kört original, både 500, 600 och 800 och det är överreklamerat, original dm800 boxen hade t.ex ett generalfel som gjorde att om du skulle göra en hard restart genom att rycka kontakten så kom inte boxen igång om man inte petade i och ur flera gånger med kontakten, för att det låg nån spänning kvar i nån konding, ingen klon jag tagit i har haft det problemet. Jag kör bara kloner nu 800 och 800 se och har aldrig haft nåt problem. För den delen så är det inga problem att lägga in klonimage i en original bara man lägger in original bootloader innan reboot efter man flashat imagen. Jag vet ett flertal som gått över till klon för det är där de roliga programvarorna finns.

    Ni som hackar, vill ni förresten få det här forumet som det andra forumet, ingen får snacka om nåt! speciellt om man nämner klon, då åker man ut. Den som inte gillar ett öppet forum ska kanske hålla sig där, jag går inte ens in där längre sen lång tid tillbaks.

    Näe, låt det här forumet vara som det är ett trevligt hjälpsamt forum som det är.

    Det enda jag hoppas på är att forumet snart kommer igång som det ska, det är stora problem, kanske DNS prolem som nån sa...
    Senast redigerad av mickeez den 2012-09-16 klockan 23:56.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Som sagt ni kan snacka hur mycket ni vill om clone boxen i egen meny !

    Det har gått långt när folk börja stoppa fel patchade Img för clone i original boxar när de kollar under Dreambox.

    Att det är mera problem med clone behöver man ju inte vara smart för att se .

    Hur många veckor går det innan det börja rassla i 500 h.d fläkt.
    Inga SKF lager där.

    Skit samma hur bra eller dåliga de är ,ville ha en meny för boxen det var allt !

    Mod får som sagt bestämma, men de verka lysa med sin frånvaro jag god tar ett ja eller nej
    om det blir en meny eller inte .

    Prio

    1. Meny skyboxar innefattar 7 modeller

    2. Meny Clone Dreambox









    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3.
    Extra allt meny :Fel i clone Dreamboxar

    1. Varför rassla fläkten

    2. Varför får jag inte in alla kanaler,har jag en G turner E eller F ...

    3. Hjälp varför starta inte boxen när jag stoppade in original Img

    4. Vad har tv knappen för funktion på fjärren ,Varför kan jag inte progga fjärren

    5. Varför starta inte boxen den lyser ju.

    6. vilket chip har jag Estrella, Nya Sims ,,,Sim 2.1 , Ferrari eller en VOLVO

    Skojar bara med dig !
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kommer inte skriva mer i sak, hoppas det fram gått att jag vill ha en meny

  3. #23
    Jag tycker att det först och främst skulle vara så att man fick göra inlägg efter x antal dagar och att man måste använt sök x antal ggr tex. Då tror jag att man kan komma undan mycket av denna problematiken och även vissa förbjudna frågor

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det finns 2 grupper av klonhatare, dom som inget kan och dom som bara sett en på bild

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Någon som funderat över att kloner faktiskt är förbjudet i Sverige? Liksom cardsharing via internet i Sverige. Så skall man hårdra det skulle det gälla samma regler där som med internetcardsharing. Allt vi säger är att ha det i ett separat forumdel inte förbjuda helt på detta forumet.

    Bara en tankeställare inget annat.

    Dock pratas det oftast om piratkopierade kläder i Sverige och att tullen har beslagtagit tusentals plagg men detta skall gälla elektronik också men följs inte av tullen på samma sätt som kläder görs i Sverige. Men Dream Multimedia har inte de resurser i sverige som tex Addidas, Reebook, Levis eller Disel har.

  6. #26
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Diskussioner angående hur man använder kloner och diskussioner angående cardsharing utanför hushållet är två helt separata saker så blanda inte ihop dem.

    Jag ser ingen vinst i att separera forumdelarna, tvärtom så kommer samma fråga korspostas än mer än det görs idag och det kommer bli ett jäkla ståhej om man råkar posta i fel forumdel, skulle ex. VU helt plötsligt byta namn till dreambox, ja då kanske jag får revidera min tankegång.

    Är man så anal i sina tankegångar att man hatar kloner och diskussioner runt dem MEN tycker det är ok att tala om cardsharing (facepalm), mjaaa sluta läs dom posterna och gå ut och kratta löv istället.
    Det här ska vara ett forum för alla, hjälpsamt och trevligt, även om vi måste dra vissa gränser runt uppenbara lagbrott såsom ex. kommersiell cardsharing.

    (och nej jag vet inte varför forumet småbuggar som det gör)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    95% som har db fuskar på ett eller annat sätt snacka om dubbelmoral

  8. #28

    80 % som skrivs om Dreambox

    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    95% som har db fuskar på ett eller annat sätt snacka om dubbelmoral
    93% av all statistik är påhittad...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    wildone

    Här kommer det igen !

    Matkoh frågas efter tipps under Dreambox

    Blir in länkad till clone Img

    http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se


    Mmmmmm

    Blir nog jätte bra detta fram över.



    http://www.comhit.net/showthread.php/31355-Kanalsökning-med-OpenPLI-2.1-på-DM800Se


    Tur han var vaken inte körde in skiten.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Diskussioner angående hur man använder kloner och diskussioner angående cardsharing utanför hushållet är två helt separata saker så blanda inte ihop dem.
    I mina ögon är det samma sak piratkopiering. Boxen är en piratkopia och att kopiera kortet är piratkopiering. Men jag bryr mej inte egentligen om jag skall va helt ärlig. Men att påstå att kloner inte är ett brott är allt annat än rätt.

    Självklart skall detta va ett trevligt och hjälpsamt forum. Annars så hade inte jag varit här på detta forumet. Jag tycker att det är ett trevligt forum även om vi kanske har vilda diskutioner ibland. Hade allt varit frid och fröjd hade det ju varit ett ganska tråkgt ställe att vara på ellerhur?

    Nåja nu är det snart hockey på tv och önskar dej och alla andra en trevlig söndagskväll

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)
    Av emilson i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:13
  2. Stream från Dreambox till Dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:16
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss