Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Får min VU Duo imorgon ,start hjälp

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger

    Får min VU Duo imorgon ,start hjälp

    Hej

    Har trötnat på CD boxen, beställt en vu duo.

    Ska köra med orginal kort i boxen till att börja med.

    Vad behöver jag flasha med,som fungerar bra, och vore vänligt om någon kan länka till filen jag behöver.

    Tacksam för hjälp.

    mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Någon av dessa skulle jag gissa på passar dej bäst dock så kör inte jag vu+ box så jag har ingen aning vad de där usb som finns där är för något. dock så är jag ganska inkörd på vad OpenPLI är för box så där behöver du inte va orolig att jag länkar skit till dej och typ (siffra visserligen tagen i luften men ändå lite sanning i det) 80% använder det här på forumet.

    http://openpli.org/download/vuduo/

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Någon av dessa skulle jag gissa på passar dej bäst dock så kör inte jag vu+ box så jag har ingen aning vad de där usb som finns där är för något. dock så är jag ganska inkörd på vad OpenPLI är för box så där behöver du inte va orolig att jag länkar skit till dej och typ (siffra visserligen tagen i luften men ändå lite sanning i det) 80% använder det här på forumet.

    http://openpli.org/download/vuduo/
    ok jag har sett det du länkade till, men vilken tar man 3.0 eller 2,1, och i där finns allt jag behöver för att få bild?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Nej du behöver även cams och en kortserver som du binder ditt cd kort till. Allt detta installerar du via plis dl menyer inne i boxen. Då jag inte är så hemma på vu+ boxar så hopas jag någon annan kan hjälpa dej med inställningar. Men det borde inte va så stor skilnad mellan en dreambox och en vu+box. Oscam remomenderar jag som kortserver så se till att läsa på om den.

    Ang vilken du skall ta så kan du ta vilken som skulle jag tro men 2.1 är väll fortfarande den som är stabilast
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-09-19 klockan 23:00.

  5. #5
    Medlem pettan_69s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Småland
    Inlägg
    124
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av aeroslok Visa inlägg
    Hej

    Har trötnat på CD boxen, beställt en vu duo.

    Ska köra med orginal kort i boxen till att börja med.

    Vad behöver jag flasha med,som fungerar bra, och vore vänligt om någon kan länka till filen jag behöver.

    Tacksam för hjälp.

    mvh
    Grattis, du kommer bli nöjd med din nya box!
    Jag kör med OpenPli 3.0 och uppdaterade så sent som i helgen till senaste build.
    Du flashar boxen genom att lägga image-filen på USB-sticka.
    Jag kör mitt CD kort i en Debian server med AD-tekinks kortläsare.

    Boxen är mycket stabil och snabb och du kan lätt få igång time-shift och andra trevliga funktioner.
    Har inte testat att sätta kortet direkt i boxen, men det löser du nog.

  6. #6
    Grattis med nya boxen du kommer bli nöjd.
    Börja med att ladda ner OpenPli 3.0(usb), packa upp zip filen på tomt usb minne, koppla den i på framsidan av din Vu Duo+ stäng av boxen och starta den igen. då ska du se all info på skärmen på framsidan av boxen när den uppdateras, när det är färdigt starta om boxen.

    sen när boxen har startats om kör du installation guiden , söker kanaler och allt det.

    sen går du in i meny/plugins klicka på gröna knappen på fjärrkontrollen , välj softcams sen nyaste cccam (kommer inte ihåg vilken version det va). då ska du få bild.

    glöm inte att lägga in kortet i boxen i övre läsaren med chippet neråt.

    om boxen startar inte efter att du har uppdaterad boxen med OpenPli då kan det va att du måste uppdatera bootloader.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av eiddi Visa inlägg
    Grattis med nya boxen du kommer bli nöjd.
    Börja med att ladda ner OpenPli 3.0(usb), packa upp zip filen på tomt usb minne, koppla den i på framsidan av din Vu Duo+ stäng av boxen och starta den igen. då ska du se all info på skärmen på framsidan av boxen när den uppdateras, när det är färdigt starta om boxen.

    sen när boxen har startats om kör du installation guiden , söker kanaler och allt det.

    sen går du in i meny/plugins klicka på gröna knappen på fjärrkontrollen , välj softcams sen nyaste cccam (kommer inte ihåg vilken version det va). då ska du få bild.

    glöm inte att lägga in kortet i boxen i övre läsaren med chippet neråt.

    om boxen startar inte efter att du har uppdaterad boxen med OpenPli då kan det va att du måste uppdatera bootloader.
    står starting på boxen ,sen händer inget mer, hur uppdaterar jag bootloader?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Vart har du köpt den? för det finns ju kloner på Vu+ oxå.. då kan du inte köra med original-firmware. Annars är jag inte alls rätt person när det gäller Vu+.

    Sen kan man ju prova att söka.. en sökning på google o jag hittade detta.. http://www2.vuplus.com/image-release...ate-vu-duo-cfe
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Jo jag sökte sekunderna efter jag postat här, och hittade en bootloader , rätt eller inte vet jag inte ,men du har jag bild

    Jag är total nybörjare på linux box,så ställer hellre en fråga förmycket till expertisen här.

    Jag trodde jag flashade med pli 2.1 , men har 3.0, men det funkar iallf.

    Har en NAS synology 211j som jag försökte flera timmar igår med att få den att spela in på, men lyckades ej.

    Nån som vet hur man gör?

    mvh

Liknande ämnen

  1. 7020HD Viasat, start hjälp!
    Av Salmotrutta i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 19:51
  2. Italien matchen imorgon onsdag...
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 20:50
  3. Ska CD byta koder imorgon?
    Av chbg i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss