Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Diablo Wireless och TV3HD

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Ok har du möjlighet att testa diablon i en digitalbox som klarar hd och har modulplats ? Jag tänkte om det är nån inkompatibilitet mellan just din samsung tv och diablon ?

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Ok har du möjlighet att testa diablon i en digitalbox som klarar hd och har modulplats ? Jag tänkte om det är nån inkompatibilitet mellan just din samsung tv och diablon ?
    Tyvärr, har ingen sån.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Så nu har jag fått mitt cas interface... och har labbat lite men inte fått diablo wifi cammarna att funka :-(
    jag har även en diablo light och denna fick jag att funka med conax (stabilt) och videoguard (inte helt stabilt). jag kör uw 216 på denna.
    Diablo wifi får jag däremot inte alls att fungera, tänkte börja med att få den att fungera med kortet i den interna läsaren i modulen och inte bry mig om wifi eller cs till en början, men jag får hela tiden "no smartcards matching this encryption" både med canaldigital och via kortet. Jag har testat med uw 216 (samma som light camen) och uw 224, samma felmeddelande på båda.
    Vad behöver man mer göra för att få det att funka med kort direkt i läsaren, måste man göra några andra inställningar, jag har givetvis conax på on i cas menyn? Finns det nån guide nånstans?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Så nu har jag fått mitt cas interface... och har labbat lite men inte fått diablo wifi cammarna att funka :-(
    jag har även en diablo light och denna fick jag att funka med conax (stabilt) och videoguard (inte helt stabilt). jag kör uw 216 på denna.
    Diablo wifi får jag däremot inte alls att fungera, tänkte börja med att få den att fungera med kortet i den interna läsaren i modulen och inte bry mig om wifi eller cs till en början, men jag får hela tiden "no smartcards matching this encryption" både med canaldigital och via kortet. Jag har testat med uw 216 (samma som light camen) och uw 224, samma felmeddelande på båda.
    Vad behöver man mer göra för att få det att funka med kort direkt i läsaren, måste man göra några andra inställningar, jag har givetvis conax på on i cas menyn? Finns det nån guide nånstans?
    Det ska inte vara nån speciell inställning, funkar med default.
    Använder du CAS Interface Studio 9.. programmet? I den så finns det CA emulator där du kan testa modulen och ändra inställningar precis som i en mottagare. Kan du läsa kortet?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Ja jag har senaste versionen av cas interface studio. Jag får kontakt med modulen där och när jag har canaldigital eller via kortet isatt i läsaren i modulen så kan jag se kortet, jag ser atr och modulen konstaterar att det är rätt system mm (conax för canaldigital) precis likadant som när jag har modulen i mottagaren.
    Det konstiga är ju att diablo light camen funkar med precis samma uw version som jag testat på diablo wifi cammarna. (har 2 st) men på wifi får jag hela tiden "no smartcards matching this encryption". Jag trodde att jag kanske behövde göra ytterliggare inställningar i camen för att interna läsaren skulle funka.
    Jag vet inte om det är lönt att försöka gå vidare med cs när jag inte får kortet att funka internt ens.
    Jag har läst att man ska kopiera in gbox.bin på camen för att köra cs, var hittar jag denna filen? samt cwshare.cfg
    Det är hw rev 2.4 på wifi cammarna om detta har någon betydelse.

  6. #16
    Har du provat med fw 219, har du kollat så du har caid 0b00 i caids.xml och att den är vald?

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Jag kan prova uw 219 idag då. ja 0b00 finns med i caids.xml och det är caids filen som är vald under cas i menyn. conax är påslaget i menyn med.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    fick cs med newcamd klienten i diablon att funka mot en oscam server!!! :-)
    kör uw 225 men fick även uw 224 och uw 216 att funka. Verkar funka riktigt stabilt med, enda felet är att det tar väldigt lång tid innan man får bild vid uppstart av mottagaren, nästan en minut, tar även en stund när man byter mellan 2 olika kodningssystem eller om man tittat på en fta kanal en längre stund o växlar över till en kodad. Nån som vet nått sätt att snabba upp det hela? oscam servern står i samma lan o pingtiden är nästan 0 mot denna. Har märkt att det går betydligt snabbare om man växlar över till en kanal som en annan mottagare redan tittar på via oscamen (gäller ej vid uppstart av mottagaren/camen)
    Hur gör man förresten för att titta på dvb-strömmen som cammen streamar ut? eller går denna utstreamningen att stänga av för att minska lasten på wlanet?

  9. #19
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Tackad
    2 gånger
    Hej!
    Jag har haft samma problem också men jag hittade lösningen idag. Problemet gäller ju som sagt kanalerna som ligger på transpondrar som har SR 30000.

    Gör följande ändringar i CAM-menyn:
    Streamspeed -> High
    Delayer -> 26

    Jag har en Samsung D8005 tv och en Diablo Cam WiFi H/W 2.6 med underworls 2.25. Jag kör med newcamd, har inte testat CCCam.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av barfota2000 Visa inlägg
    Hej!
    Jag har haft samma problem också men jag hittade lösningen idag. Problemet gäller ju som sagt kanalerna som ligger på transpondrar som har SR 30000.

    Gör följande ändringar i CAM-menyn:
    Streamspeed -> High
    Delayer -> 26

    Jag har en Samsung D8005 tv och en Diablo Cam WiFi H/W 2.6 med underworls 2.25. Jag kör med newcamd, har inte testat CCCam.
    Helt otroligt, det funkar nu! Hur lyckas du hitta det?

    Tack så mycket!

Liknande ämnen

  1. Tv3hd
    Av Keendark i forum Viasat
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 13:59
  2. wireless usb?
    Av cardiel i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 22:24
  3. Wifi wireless
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss