Jag använder fausto som klient för att "serva" 3 st humax irci5400 mottagare via serieport (dessa har bara serieport men kan köra cardsharing via denna om den ansluts till en dator med tex fausto, även oscam funkar att serva via serieport, hsic protokollet, men jag tycker fausto känns smidigare eftersom fausto dessutom fixar "softnds" kanalerna tex dr1 dr2 nrk mm. som viasat sänder och som man normalt inte får om man bor i sverige). Som cardserver använder jag oscam (i windowsmiljö) för både via o canal eftersom fausto inte fixade att läsa mitt viakort med ett phoenixinterface. De enda klienterna jag har är de tre instanserna av fausto som rullar på samma dator (datorn e inte ens kopplad till nått nätverk, endast 3 st långa seriekablar till vardera mottagare).
Fausto kan även användas med ett season interface i en lämplig modul, jag har dock bara fått detta att fungera med en dragoncam, och det funkade inte med videoguard (conax funkade bra).
Fausto kan agera både cardserver och klient, jag är dock lite osäker på om det kan dela vidare informationen den hämtar från en annan server på samma sätt som tex csp. och det verkar ju vara detta du vill göra (cccam server -> fausto -> diablowifi). Jag ska testa när jag får mina diablowifi cammar, alternativet för mig är ju att låta cammarna prata direkt med min oscam. Om det funkar bra med diablocam så ska jag köpa en ny stor tv med inbyggd sattellitmottagare. Funkar det inte bra så får jag avvakta, tycker inte det känns som rätt tid att köpa en ny dreambox eller liknande eftersom man inte vet hur länge det kommer att funka med framförallt viasats sd kanaler (hd kanalerna kan man ju ändå glömma och viasat verkar hålla på med en kanpanj att få alla kunder att byta till hd mottagare, när alla kunder har nya boxar så borde de kunna köra igång samma sorts pairing på sd kanalerna som de har på hd idag :-(