Tjena,

Jag är helt grön när det gäller dreambox, jag kollar runt på olika forum och försöker lära mig lite. Jag har funderingar kring internetuppkopplingen på dreamboxen och "reboot". Hur rebootar man DM 500C clone?

Jag köpte dreambox för några år sedan och lät en snubbe komma över och fixa alla möjliga kanaler på min dreambox (DM 500C clone). Tydligen har jag MgCamd 1.35a installerad och Gemini 4.7, så står det iaf. För några månader sen slutade boxen fungera, det stod att det inte gick att hitta kanalerna. Senare fick jag reda på att frekvenserna för de olika kanalerna hade ändrats och jag ställde nyligen in rätt frekvenser igen. Problemet är de vanliga kanalerna fungerar men "premium" kanalerna fungerar inte, jag började med att kolla upp om jag hade internetuppkoppling på boxen, Setup -> Expert Setup -> Communication Setup, sedan tryckte jag på "test" av internetuppkoppling och då lyste 2 av 4 grönt sedan stod det "network is not ok". IP och netmask lyste rött medan Gateway och Nameserver lyste grönt. Jag fattar inte vad jag ska göra, hur ska jag få de andra kanalerna att fungera? Är det något annat som är fel kanske?