Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: Lite frågor om olika dreamboxar

  1. #31
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Castro Visa inlägg
    inom ett halvår kan jaag garantera dig. då kan du se på alla comhems hd kanaler
    Du verkar veta något som vi andra inte vet men du har ingen info ang Viasat och deras pairning?
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  2. #32
    En sista fråga: http://www.mixeshop.com/ferrari-vers...ver_p1330.html

    Är det Satelit eller kabel versionen? Står inget om det.

  3. #33
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om det inte står något brukar det vara satellit-modeller.
    Du fick tidigare en rekommendation om att hålla dig till SIM 2.10 boxar. Jag tror det är en bra rekommendation så undvik denna box som har Ferrari-SIM. Ferrari-SIM har vad jag förstår inte slagit igenom och blivit lika etablerat som SIM 2.10.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om det inte står något brukar det vara satellit-modeller.
    Du fick tidigare en rekommendation om att hålla dig till SIM 2.10 boxar. Jag tror det är en bra rekommendation så undvik denna box som har Ferrari-SIM. Ferrari-SIM har vad jag förstår inte slagit igenom och blivit lika etablerat som SIM 2.10.
    Okej då vet jag. Men riktigt dålig sida att dom inte skriver vad det är för version, jag som beställde skiten. Har hört att den där ferrari ska finnas i cable version, så jag antog att den var det. Och deras support svarar inte heller. Suck.

    Edit: Går det inte att se på bilden på sidan vilken version det verkligen är? Eller måste man se på insidan?
    Senast redigerad av dummer87 den 2012-09-29 klockan 18:08.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Vad tror ni om denna? Funderat ett bra tag på dm8000hd men jag vägrar att ge 13 - 14k för en original finns det någon som är bättre och som faktiskt finns i lager. Blir min första klonbox isf

    http://www.dm800.eu/dreambox-dm8000-...iver-p-44.html

    Edit!
    Glömde lägga in länken woops :P
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-09-29 klockan 21:52.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Vet inte var ifrån han tar hem dom. Men om han plockar dom från Mixeshop eller mydalle så har bägge slut på lagret. När jag frågade mydalle om den kommer in igen fick jag till svar hi
    the DM8000 not longer produced .
    becasue this is not good sell .
    thanks!
    Vet inte riktigt hur man ska tolka det... Verkar som att många haft problem med 8000hd som de levererat, framförallt PSU ska ha varit av riktigt dålig kvalité. Men jag har ingen box själv därifrån, ska köpa en i slutet på månaden från en annan leverantör och se vad som händer.
    Senast redigerad av frasse den 2012-10-02 klockan 01:08.

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    ohh ok bra att veta då kan jag lägga ner det projektet direkt annars hade det varit fint med en blurayspelare och digitalbox i ett.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Jag vet inte riktigt själv hur det ligger till med det hela. Tydligen så tillverkas det kloner av Ferrari klonen som är av dålig kvalité. "Orginal" ferrari boxen ska tydligen vara bra, men klonerna av den har tydligen mycket problem. Sen är ju frågan om det är en kvalitetsstämpel eller inte att det görs kloner av kloner... Ska som sagt testa att köpa en ferrari box och så får man se om det är pengarna i sjön eller inte.
    Senast redigerad av frasse den 2012-10-02 klockan 01:30. Anledning: förtydligande

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    vad menar du? svarade på en annans kommentar om att man inte kan se på hd kanalerna

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    Nicolito ja vet knappt någonting om det överhuvudtaget, De ända jag vet är att pairningen e upplåst om max ett halvår vet folk som jobbar me de sj e ja inte så teknisk o nördig som kan hålla på me sånt även om ja hade velat

Liknande ämnen

  1. Ny på CD med lite frågor
    Av Dizzy_dan i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 18:39
  2. lite ppv frågor!!
    Av sassa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 21:05
  3. [LÖST] Lite frågor
    Av jsmith i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 18:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss