Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: WMC7 med Boxer

  1. #1

    Question WMC7 med Boxer

    Hej!

    Har en WMC7 burk blackgold BGT3620 DVB-T2 dualkort. med phoenix läsare newcs och dvb link source.

    Jag får in de fria kanalerna med på betalkanlerna så blir det ingen bild och inget ljud.

    har sökt upp kanalerna via dvb link source, där de hittas. (dvt-t europe)

    Innan jag testade dvb link source så fick jag in alla kanalerna med då stod det så klart "scrambled" eftersom så jag då körde utan boxer kortet.

    Nu blir det bara svart bild.

    Känns som jag är på rätt väg men något fattas..

    Någon som har något bra tips?

  2. #2

    WMC7 med Boxer

    Till att börja med skulle jag föreslå att du använder oscam i stället för newcs, oscam är både bättre och stabilare samt fortfarande under utveckling.

    Har du lagt in allt på rätt ställe i plugin-mapparna i DVBlink?

    Förmodar att du använder acamd-plugin till DVBlink. Hur ser din cardclient.conf ut?

    Jag kör själv Viasat och CD men jag vet att det ska funka bra med Boxer också med undantag för betalkanalerna på -T2.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss