hmm om du installerade från en addonserver, genom plugins brukar röd knapp avinstallera, annars kör med dcc så får du bort allt annat som följde med skinnet
hmm om du installerade från en addonserver, genom plugins brukar röd knapp avinstallera, annars kör med dcc så får du bort allt annat som följde med skinnet
Jag har en DM500 HD med original image, release 3.2.3 från juli 2012.
Jag ser att det finns Dreambox Control Center och Dreambox Control Center E2 här på filarkivet. Gör det någon skillnad om jag använder vanliga DCC eller DCC E2? Den vanliga går upp till version 2.96 medans E2 går upp till 1.20 bara. Båda dessa är från 2010. Finns det ingen nyare?
hmmm... jag ska nog testa med E2 imorgon... det är ändå Enigma2 jag har så...
P.s. Jag installerade genom att gå in på Menu, Setup, Software management, Manage extensions och sedan Skins kategori på original image alltså, inte via något plugin (Skin Selector räknas inte).
Så här ser det ut:
extensions management - skins - enigma 2.jpg
Som ni ser av bilden är ikonerna till höger gråa och den gröna knappen visar "install" istället för "uninstall". Den säger fel alltså, den talar om att jag kan installera dessa skins. Men vad den inte vet om är att alla skins redan är installerade, alla som finns i den här listan.
hehe jag trodde ju att det skulle få plats... men med fjottiga 64 MB kommer man inte långt, speciellt när man drar ner s.k. HD skins... nåväl, får prova att ta bort det med DCC imorgon. Jag postar mina resultat här sedan.