Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: AirPlay plugin

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Stream i motsatt riktning använder jag Oplayer & EXplayer till i våra Ithings.
    Jag har oxå Oplayer, vad lägger du DB som i Oplayer?

    Jag har Lite versionen

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Fanns tidigare som addon på Pli server, men bortplockat, orsakade andra störningar påstods det

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Tycker det är bra att man slipper sätta på teven om man skall lyssna på musik. Så fort boxen känner att airplay vill motta data så startar funktionen automatiskt.
    Om vi säger att man sitter och tittar på tv3. Jag tar upp telefonen och vill visa en bild på teven. Såfort jag väljer bild och airplayer i telefonen så kommer bilden upp på teven. När man sedan stänger ner bilden på telefonen så börjar tv3 på teven igen utan att man behöver göra någonting med boxen.
    Det räcker alltså att boxen och stärkaren är på för att spotify skall börja spelas.

  4. #4
    Funkar fint för mig att köra bilder/video/spotify/youtube från i-enheter, men tyvärr inte play-kanaler (svt, tv4play mm) :-(
    Någon som fått dessa att fungera?

    Kör OpenPli 2.1, vu+duo, ios 6.0

  5. #5
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av moonrocket Visa inlägg
    Funkar fint för mig att köra bilder/video/spotify/youtube från i-enheter, men tyvärr inte play-kanaler (svt, tv4play mm) :-(
    Någon som fått dessa att fungera?

    Kör OpenPli 2.1, vu+duo, ios 6.0
    Vet du om det är problem med OpenPLi 3.0. Har nämligen också en VU+ Duo, men får inget ljud när jag kör Spotify från min Ipad.

  6. #6
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av moonrocket Visa inlägg
    Funkar fint för mig att köra bilder/video/spotify/youtube från i-enheter, men tyvärr inte play-kanaler (svt, tv4play mm) :-(
    Någon som fått dessa att fungera?

    Kör OpenPli 2.1, vu+duo, ios 6.0
    Att inte svtplay och tv4play funkar beror nog på att pluginet inte stödjer video med DRM.

    http://www.airplayer.biz/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=7

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Nån som kan förklara hur man installerar detta och vilken version man ska välja?

  8. #8
    Jag får Airplay att funka med spotify, samt när man kollar på bilder från iphonen. men när jag skall streama från t.ex swefilmer.com så får jag ljudet, men inte bilden?
    Någon som vet?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mistywah Visa inlägg
    Jag får Airplay att funka med spotify, samt när man kollar på bilder från iphonen. men när jag skall streama från t.ex swefilmer.com så får jag ljudet, men inte bilden?
    Någon som vet?
    Troligtvis vill spelaren ha mirroring som inte stöds för närvarande.
    _______________________________
    Dreambox DM7020HD med OpenPLI4

  10. #10
    Om jag nu vill köpa en premium key, var tusan hittar jag information om till vilken PayPal-adress jag ska skicka pengar och hur mycket? www.airplayer.biz och det forum adressen länkar vidare till funkar ju inte särskilt bra

Liknande ämnen

  1. [LÖST] PlugIn Vu+Duo
    Av Malaco i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 14:15
  2. vlc plugin
    Av hansss i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:06
  3. Installera Plugin
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 12:41
  4. EPG plugin..?
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 08:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss