Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 11 av 11

Ämne: Kan man ansluta DM500 HD trådlöst?

  1. #11

    Thumbs up Tack!

    HomePlug vet jag inte så mycket om. Är det bara att köpa ett sånt där kit med 2 pluggar och stoppa in i vägguttagen och koppla in nätverkskabeln i båda ändarna? Det behövs ingen konfiguration? En är väl sändare och en är mottagare? Eller går det att typ trycka på en knapp för att ändra riktning?

    Jag ser på Prisjakt att några har inbyggt WLAN också. Hur kommer det in i bilden?... om man liksom redan har två såna pluggar i båda ändarna, en i ett rum och en i annat rum. Varför behöver man WLAN också?

    Angående Netgear WNR3500L, kan man sätta den här i bryggat läge? Jag ser att du har en sån Leatherface... du kanske vet?

    Det var väldigt vad den har gått ned i pris. Den kom ut ungefär samtidigt som jag köpte min D-Link DIR-825. Men jag hittar inget alternativ för att brygga den förbannade lilla saken. Alla routrar jag haft innan har gått att brygga. Den fungerar hyfsat bra gör den. Den har i princip samma hårdvara som en 3500L. Men jag har haft väldiga problem med den i början och har även fått byta ut den mot garanti två gånger. D-Links firmwares suger, de kan inte skriva firmwares till sina grejor, de har skickat flera olika versioner till mig och det firmware som löser ett problem skapar istället annat problem för mig. Det är synd för de har väldigt bra hårdvara i de fär lådorna.

    Skulle jag köpa en 3500L så skulle jag nog sätta den som min huvudrouter och försöka köra den här gamla som brygga, men som sagt det verkar inte vara möjligt. Kanske om man flashar den med DD-WRT... vet inte, har inte testat den firmwaren.

    Hmm... det snurrar väldigt i huvudet nu... men tack för tipsen så här långt iaf.
    Senast redigerad av ElectroGeeza den 2012-09-30 klockan 17:50.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 06:58
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 15:36
  3. Nabilosat vägrar att ansluta
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss