Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: inspelning till usb minne

  1. #1

    inspelning till usb minne

    Hej!

    Har en dm500 hd och har tidigare spelat in till mitt nas, detta har strulat en del och nu har jag tröttnat på att installera om allting en gång till.... Kan man plugga in ett usb minne direkt till dreamboxen och spela in till det? Finns ju ingen usb ingång på min db men med en e-sata konverter går det ju att plugga i.

    Kan någon vänlig själ stolpa upp förfarandet för att lyckas med detta? Är rookie så ta det lugnt med Linux termer...

    Image: Newnigma2

  2. #2
    Hej igen! Är det ingen som har erfarenhet av att plugga in usbminne via e-Sata porten för inspelning??

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Ett USB-minne är inte gjort för så många skrivningar & dessutom är det ganska långsamt. Så tveksamt att det funkar någon längre tid. Jag spelar in med mina 5 boxar samtidigt mot mitt ReadyNAS NV+ & även i HD på alla samtidigt utan ett hack. Kör naturligtvis NFS, som orkar trycka 20-30% mer än W#-monteringar
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. inspelning via usb minne på en DM800HD
    Av cyraz i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 08:31
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 14:51
  3. Minne till en bärbar
    Av L_C i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 16:48
  4. Felmeddelande vid inspelning till pc
    Av Tjoflöjt i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 11:11
  5. Image på ett USB minne till DM 7000s
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 07:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss