Ja men inställningarna är liknande det LTSubtitltes är. PLi använder inbyggd textning med men har gjort om den inbyggda totalt det är skillnaden. Hela Enigma2 är uppbyggt av GUI plugins skrivna i python.
Den delen är fortfarande opensource men C/C++ delen är stängd.
Ingen annan image har det jag vill ha men samtidigt tråkigt med den stängda koden men DMM's var tvungen till det pga boxar som Vu+ etc som bara tog mjukvaran utan att ge nåt tillbaka. DMM svarade då med att ändra licensen och stänga koden.
Jag håller med om att inbyggda textningen är bättre i PLi så du behöver inte övertyga mig om det. Men tycker ändå det funkar tillräckligt bra nu att det behövs mer för att få mig att ändra image.
Jag vet att det finns plugins som CrossEPG och annat för PLi men LT's EPG grabber är mycket bättre och sköter det själv i princip utan konfiguration man kan möjligen vara tvungen mappa om nån kanal möjligen men i övrigt helt automatiskt.
LTLinks som jag nämnde tidigare gör att jag kan flasha in en ny image och sen fortsätta använda boxen som vanligt utan att behöva lägga in inställningar,kanallistor,plugins osv dom finns redan där direkt efter omflash. Det enda som behövs är en liten stunds fixande med ltlinks så att den sparar allt man vill ha kvar. Samtidigt så löser det problemet med för lite plats i flash med då man då har grejerna på USB/CF eller liknande.
Mediacentret är klart bättre än standard.
Jag kan konfigurera fjärrkontrollen precis som jag vill utan att editera keymap filen.
LT9 har ett av dom snyggaste skins som finns som jag gillar.
BAra några av alla sakerna jag gillar då vi pratar om LT specifika grejer.
Det du kallar bloated är saker som jag vill ha i imagen och den dan PLi erbjuder dom sakerna kanske jag överväger att byta.