Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: Clone eller original ???!!

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    Alltså har läst igenom alla kommentarer. och du har verkat vara negativ till alla svar inkl dina egna. inte så kul o hjälpa dig då, upp med humöret ffs

  2. #32
    sorry är väldigt tacksam men vill ha ordning på den hära boxen, men nu börjar jag bli less på den. bara startar om nu och säger att det blivit ngt software

    får upp detta när jag loggar in på den If you see this, your Dreambox didn't boot the Linux kernel. Unless you interrupted the boot process, this usually means that your Dreambox doesn't have a valid operating system installed.

    Don't worry! It's not a problem. You can just flash a new version and everything will be fine!

    Otherwise, you can boot from network or USB.

    If you're about to give up, you might get help at the Dream Multimedia Support board!

    You can download the current flash content, but please don't expect to be able to flash it back. It's merely a debugging feature.

    Device information

  3. #33
    Tack tack alla som hjälper mig !!! :=)

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger

    Clone eller original ???!!

    Citat Ursprungligen postat av zalmondorro Visa inlägg
    Ok tack för svar'Nu bara startar den om och säger att det blivit ngt software problem
    Om du enbart bytt till en ny satellites ska du inte få software problem.

    Säker på att du inte gjort andra saker i iver att få igång den innan du ladda in den nya satellites.xml och startade om den?

  5. #35
    jag hann inte ladda in xml filen var inne i ngn meny och ............
    verkar som operativprogrammet är borta
    hur gör jag ???

    slänger boxen i väggen o köper ny lr ????

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger

    Clone eller original ???!!

    Citat Ursprungligen postat av zalmondorro Visa inlägg
    jag hann inte ladda in xml filen var inne i ngn meny och ............
    verkar som operativprogrammet är borta
    hur gör jag ???

    slänger boxen i väggen o köper ny lr ????
    Tar det lugnt och sansat.
    Ta två dagar nu och bara surfa runt på det här forumet kanske andra forum och Google. Jag är själv inte insatt i just kloner, men dom är nästan lika som original. Det är däremot lite krångligare när man ska hitta en image (alltså ett operativ) till dom som passar.
    Så surfa runt i lugn och ro, koppla först in 500an igen om du vill se på tv under tiden. Använd sökfunktionen för att leta i forumet, det finns många trådar angående just din fråga om att flasha en ny image på en klone.

    Ett tips är att läsa hela trådarna, alla svar. När du hittar något som du har användning för så bokmärk den tråden så du kan gå tillbaka senare när du läst på om mer saker.
    Du kommer märka att det både blir roligare och enklare när du väl börjar med boxen.
    Parabolen är ju redan justerad så du kan fokusera på boxen.
    1. Flasha en ny och färsk/bättre image (tex openpli)
    2. Ladda in en ny satellites
    3. Installera konfigurera en softcam.

  7. #37
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: Clone eller original ???!!

    Det råkar inte vara så att du fick meddelandet när du satte i usb stickan och att den nu sitter där när du bootar?

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger

    Clone eller original ???!!

    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Det råkar inte vara så att du fick meddelandet när du satte i usb stickan och att den nu sitter där när du bootar?
    Precis, nu var det jag som var lite snabb och förutsatte att du inte hade tryckt i stickan och låtit den sitta kvar.

  9. #39
    nee meddelandet får jag utan att ha USB stickan i
    försöker flasha "dreamup" nu men min laptop hittar inte drivrutiner till USb porten och dreamboxen .....

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Har du inte den uppkopplad på ett närverk hemma?

    Om du har det så skulle jag rekommendera detta.

    EDIT: Slå av boxen på strömbrytaren där bak. Håll in pil-nedåt-knappen på framsidan (kan vara powerknappen också) samtidigt som du slår på strömbrytaren igen. Håll knappen intryck till det står nått i stil med ****STOP**** Det ska även stå en IP-adress typ 192.168.0.3
    Står det inte de så har du hållt ned fel knapp och får börja om igen med att stänga av den och hålla in en annan.
    Senast redigerad av Koopa den 2012-10-19 klockan 14:15.

Liknande ämnen

  1. Svar: 112
    Senaste inlägg: 2014-11-02, 11:12
  2. Original 800HD eller Clone 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 13:07
  3. Original FW, Enigma2, Neutrino eller OpenRSI?
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 10:56
  4. DM500HD eller DM800HD clone
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 19:11
  5. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 10:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss