Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: LG 47LM670T + Alex CS + Smit CA Modul = K N A S !!!

  1. #1

    LG 47LM670T + Alex CS + Smit CA Modul = K N A S !!!

    Bytte TV häromdagen och det blev en LG 47LM670T. Jag är nöjd med tv och känner att det var ett lyckat köp.
    Nu till problemet: Jag använder en CA Modul från Smit ihop med Alex CS 2. Med gamla tv´n fungerade det smärtfritt. Ändå sedan jag köpte nya TVn, varje gång jag stänger av TV och sätter på det igen får jag "Card Problem- Check Card". Jag stänger av tv, drar ur strömkabel till Alexen, stoppar tillbaka den, sätter på den igen, fungerar utan några som helst problem. Så nu måste jag varje gång jag stänger av TV dra ur och stoppa in tillbaka strömkabel till Alexen för att felmeddelande inte ska dyka upp när jag sätter på TV nästa gång. Jag har bockat för "Keep Alive" och ställt in den på 45 sec, men inte ens det hjälper. NU är min fråga: är det någonting i CA Modul inställningar jag behöver göra eller i Alexen ? All hjälp välkomnas....

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

  3. #3
    Ok, vad är det jag ska efter ? Model på min CA modul ? Jag har denna: http://www.satpro.se/default.asp?id=...05&ucat_nr=102
    Är det fel ? Behöver jag byta ?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Länken var till boxer. Såg inte att det var Comhem! sorry!

    Har du senaste versionen i Alex 2 V2_20 eller V2_21?

    Kanske detta!
    Enable EMM = Enabled
    Enable Quick Reset = Enabled
    Disable Crypto = Disabled
    Extend SC Timeout = Disabled
    Debug Rx/Tx = Disabled
    Viktigt att tänka på i konfigurationen är följande:
    1. Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo. CA-modulen behöver denna för att fungera korrekt.
    2. Kryssa i Extend SC Timeout
    3. Sätt Keep Alive till 30 (eller något liknande) så att förbindelsen med servern upprätthålls även om man tittar på okodade kanaler.
    Senast redigerad av Freelock den 2012-10-15 klockan 19:57.

  5. #5
    Inställningar är dem du nämnde. Men det hjälper inte...Tack för ditt svar och hjälp

  6. #6
    Hmmm, jag har v2.16.. Ser att jag inte har Enable Quick reset.. Kan det vara det ? Och vad jag förstår så fungerar Gladstone enbart med Win ? Är en inbiten Macanvändare... Ska be en polare uppdatera och får testa med det...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Vilken server har du?
    Oscam sätt user
    Keepalive: 10

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zutko Visa inlägg
    Hmmm, jag har v2.16.. Ser att jag inte har Enable Quick reset.. Kan det vara det ? Och vad jag förstår så fungerar Gladstone enbart med Win ? Är en inbiten Macanvändare... Ska be en polare uppdatera och får testa med det...
    Om du kommit in på webinterfacet på Alex via MAC:en så kan du använda dig av godtycklig TFTP-server för att ladda ny mjukvara. Starta TFTP-servern och välj filen med den nya mjukvaran (uppackad förstås), välj därefter Software Download i Alex och vänta tills överföringen gått klart.

  9. #9
    Server version NewCS 1.30, den har jag haft i 3 år nu... Aldrig strulat. Vågar inte byta till nytt just för att den fungerar så förbannat bra. Stabil som fan. ÄR inte 10 på keep alive lite väl ofta ? Belastar det inte server en del ?

  10. #10
    När jag går in på Download SW, och jag får meddelande att jag ska klicka på att ladda upp server först, klickar jag på Yes ? Och vad skriver jag i TFTP ? Alex CS IP adress bara ? En snabb steg för steg om du har tid Mikael =). Tackar för hjälpen =)

Liknande ämnen

  1. Alex cs2 comhem ca modul problem
    Av Nordlander i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 08:48
  2. Smit ca-module och commoninterface
    Av virrepirre i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 19:56
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 01:31
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 23:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss