Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Alternativ till Alex CS

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jippe har du försökt med Fausto på Comhems egen cam-modul som INTE är för HD?

    Jag har testat men får inte uppstartskommunikationen att fungera fullt ut....

    På den ena modulen kom jag närmast med 9600 bps i baudrade och i en annan version samma sak med 10472 bps.
    Tyvärr kommer det bara upp en av dom där två likadana raderna man får i seasonloggen på fausto när boxen ska godkänna kortet.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2012-11-24 klockan 00:59.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Nix har ingen sån modul, har testat det utan framgång på en conax v4.00 (telenor) och en conax 3.3 (canaldigital) dessa cammarna är ca 10 år gamla. Funkade inte heller på en canaldigital combobox (inbyggd conax)
    Dock fick jag det att funka på en dragon cam med conax (canaldigital) men kommer inte ihåg vilken ver av predator jag hade på dragoncamen eller vilka inställningar jag hade i fausto.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Alex 2 är väsentligt snabbare vilket ger färre problem om mottagaren är känslig för långa svarstider, dessutom har den 100/10 Mbit ethernet (Alex 1 bara 10 Mbit).
    De allra senaste versionerna av Alex 2 kan även matas från en USB-anslutning på t.ex. TV:n, syns på labeln genom att AC är överstruket eller borta.
    Hur matar man Alex 2 från en USB-anslutning? Vad behövs?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Du behöver en adapterkabel från USB till 2.1mm DC-plugg, plus i mitten. Finns att köpa där du köpte din Alex om du inte hittar på annat håll.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Tack för infon, hittade ingen sån på satpro där jag köpte min alex. Men hittade på en annan sida efter en snabb googling

Liknande ämnen

  1. Alternativ till DM800 HD för Com Hem (DVB-C)
    Av nachochips81 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 13:15
  2. Alternativ Camfeed till GP3
    Av balob i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 17:17
  3. Alternativ till msn?
    Av poolle i forum Windows
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 21:52
  4. Alternativ till mgcamd ??
    Av squad i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 19:34
  5. Alternativ till Sagem och Macab box till Comhem
    Av Vulcan i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 12:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss