Naa det finns ett annat sett också och det är att man lägger kortet i 3 olika syrebad för att ta bort det övre lagret för att seden ta en nål för att borra ett hål i kortet som de sedan kan skriva till och läsa självklart. Men allt detta krävs MYCKET pengar och för labb utrustning som också kostar tusentals med pengar.
Sen skall vi inte prata om hur svåra de kemikalierna som krävs är att få tag på. Det är den tekniken den illegala kortdelningen gör för att avkoda korten. Men genom detta kan du lika gärna ha sönder kortet då det är så känsligt och vem som helst kan inte göra det. finns till och med en video på youtube som visar när en som gör detta jag beskriver (skall se om jag hittar länken så skall jag posta den om inte en mod säger att jag inte skall iom det uppenbara reglen ang detta)

Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Den troligaste varianten är väl att de som hävdar att de kan se Viasats HD-kanaler är anslutna till en illegal "kommersiell" cardserver...
Bedriver man illegal cardsharing i större skala har man antagligen större ekonomiska resurser att investera i de ingrepp som krävs.

Som jag förstått det räcker det att kortet startar upp mot vad det uppfattar som en godkänd pairad mottagare. Sedan kan andra klienter (de betalande kunderna) också ansluta sig...

Illegal cardsharing är dock inget som får diskuteras här p.g.a. forumets regler, men jag misstänker att det är vad det handlar om i de fallen någon påstår sig kunna se Viasat HD-kanaler hemma...