Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: VIASAT HD En gång för alla - Ja eller Nej?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger

    VIASAT HD En gång för alla - Ja eller Nej?

    Skulle vilja ha ett enkelt svar från någon som kan.
    Finns det idag en lösning på Viasat HD problemet?

    Har hört från flera oberoende av varann att dom kan se dessa kanaler.
    Så vill ha ett enkelt svar.

    Går det eller går det inte?
    För er som inte vet behöver inte svara i denna tråd utan endast svar från personer som vet till 100%
    Om svaret är JA, är det fortfarande ett stort ingrepp som att läsa ut koder från org box osv.?

    Ha en bra dag alla!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jepp, med VIA-orginalbox, inga problem alls:-}
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    razorx
    Gäst

    VIASAT HD En gång för alla - Ja eller Nej?

    Ja det fungerar. Ja det är ett "större" ingrepp i deras orginalbox som krävs.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Jepp, med VIA-orginalbox, inga problem alls:-}
    Hmm. Tror jag skrev att jag enbart ville ha svar från sådana som vet?
    Skriver dessutom i ett Dreambox forum och inte i Viasats originalbox forum. =)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja det fungerar. Ja det är ett "större" ingrepp i deras orginalbox som krävs.
    Tack för ett snabbt svar. =)
    Finns det någonstans att finna hur man går till väga eller ngn man kan kontakta för hjälp mot ersättning? PM gärna om du inte vill svara här.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    För mig låter detta som vanlig HW spoofing eller MAC-adress spoofing om det gäller nätverk. Fördelen med linux (Dreambox), är att det går att välja Hardware ID själv. Det är isåfall bara nödvändigt att kopiera den krypterade adressen till din dreambox och sedan lägga en ett plugin som avkodar kortet(som är anslutet via CCcam). Sedan hur man gör rent praktiskt vet jag inte riktigt!

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den troligaste varianten är väl att de som hävdar att de kan se Viasats HD-kanaler är anslutna till en illegal "kommersiell" cardserver...
    Bedriver man illegal cardsharing i större skala har man antagligen större ekonomiska resurser att investera i de ingrepp som krävs.

    Som jag förstått det räcker det att kortet startar upp mot vad det uppfattar som en godkänd pairad mottagare. Sedan kan andra klienter (de betalande kunderna) också ansluta sig...

    Illegal cardsharing är dock inget som får diskuteras här p.g.a. forumets regler, men jag misstänker att det är vad det handlar om i de fallen någon påstår sig kunna se Viasat HD-kanaler hemma...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Ja det fungerar. spoofing gör de på samma sätt som de läser ut key från en läsare när du chippar en xbox läsare.
    Problemet är bara att du måste veta hur de gör och de som har de här intressena de kanske mekat med de i månader innan de hittade rätt.
    De läser ju ut allt,sitter luskar efter keys som de spoofat ut.
    Lättast för dig är helt enkel höra dig om kring i butiker där de prångla ut ex antal d.b om de kan fixa ute key från original

    boxen som du parat ditt kort med .
    Kan inte de så kan säkert någon av de 1000 tals kunder de har fixa det.

    Ryktet säger att det kostar 5000 kr

    Jag vet som sagt bara att det funkar om man vet hur man gör !


    Om jag vore du skulle jag slå en pling till http://www.xboy.se/
    och höra om de kan .
    Kan vara bättre fråga över disk än på tele,som alltid.

    De håller på med rätt avancerade grejer med xbox som är lika svårt,så jag blir inte förvånad om de kan .
    Det är den typ av butiker du ska gå till om du vill ha ett lätt lösning på ditt problem.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Tusen tack för alla svar. Det är alltså ett större ingrepp och man bör kontakta ngn form om "underground" firma som hålls med chipning osv. Tack. Skall undersöka vidare. Om ngn mer har synpunkter, skriv gärna!

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    1
    Tackad
    1 gånger
    Förutom koderna som man behöver från en orginalbox vad är mer för kriterier som behövs upfyllas för att det ska funka?
    Går det med både 093E och 090F kort? Serverprogram Oscam,Newcs,Cccam? Klientprogram Mgcam,Ccam?
    Om man inte har rätt med ovanstående: kort,server,klient mm, så blir det ännu svårare att få det lira.
    Kan någon som har det rullande ge info om grundförutsättningarna?

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 14:52
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 22:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 20:25
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 21:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss