Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: VIASAT HD En gång för alla - Ja eller Nej?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Naa det finns ett annat sett också och det är att man lägger kortet i 3 olika syrebad för att ta bort det övre lagret för att seden ta en nål för att borra ett hål i kortet som de sedan kan skriva till och läsa självklart. Men allt detta krävs MYCKET pengar och för labb utrustning som också kostar tusentals med pengar.
    Sen skall vi inte prata om hur svåra de kemikalierna som krävs är att få tag på. Det är den tekniken den illegala kortdelningen gör för att avkoda korten. Men genom detta kan du lika gärna ha sönder kortet då det är så känsligt och vem som helst kan inte göra det. finns till och med en video på youtube som visar när en som gör detta jag beskriver (skall se om jag hittar länken så skall jag posta den om inte en mod säger att jag inte skall iom det uppenbara reglen ang detta)

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Den troligaste varianten är väl att de som hävdar att de kan se Viasats HD-kanaler är anslutna till en illegal "kommersiell" cardserver...
    Bedriver man illegal cardsharing i större skala har man antagligen större ekonomiska resurser att investera i de ingrepp som krävs.

    Som jag förstått det räcker det att kortet startar upp mot vad det uppfattar som en godkänd pairad mottagare. Sedan kan andra klienter (de betalande kunderna) också ansluta sig...

    Illegal cardsharing är dock inget som får diskuteras här p.g.a. forumets regler, men jag misstänker att det är vad det handlar om i de fallen någon påstår sig kunna se Viasat HD-kanaler hemma...

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Naa det finns ett annat sett också och det är att man lägger kortet i 3 olika syrebad för att ta bort det övre lagret för att seden ta en nål för att borra ett hål i kortet som de sedan kan skriva till och läsa självklart. Men allt detta krävs MYCKET pengar och för labb utrustning som också kostar tusentals med pengar.
    Sen skall vi inte prata om hur svåra de kemikalierna som krävs är att få tag på. Det är den tekniken den illegala kortdelningen gör för att avkoda korten. Men genom detta kan du lika gärna ha sönder kortet då det är så känsligt och vem som helst kan inte göra det. finns till och med en video på youtube som visar när en som gör detta jag beskriver (skall se om jag hittar länken så skall jag posta den om inte en mod säger att jag inte skall iom det uppenbara reglen ang detta)
    OJ, det låter lite overkill! =)

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    71
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Den troligaste varianten är väl att de som hävdar att de kan se Viasats HD-kanaler är anslutna till en illegal "kommersiell" cardserver...
    Bedriver man illegal cardsharing i större skala har man antagligen större ekonomiska resurser att investera i de ingrepp som krävs.

    Som jag förstått det räcker det att kortet startar upp mot vad det uppfattar som en godkänd pairad mottagare. Sedan kan andra klienter (de betalande kunderna) också ansluta sig...

    Illegal cardsharing är dock inget som får diskuteras här p.g.a. forumets regler, men jag misstänker att det är vad det handlar om i de fallen någon påstår sig kunna se Viasat HD-kanaler hemma...
    Menar du att det "bara" hänger på uppstarten? I så fall borde det väl bara vara att låta kortet starta upp i Smartwii mot sin mottagare och sedan sätta ett annat kort i en kortläsare kopplat till Oscam?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Det första är ju ett a.b på h.d kanalerna

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Smartwi klonar ju bara kortet så att stoppa in det kopplat till oscam t.ex kommer ju skicka startup kommandot i det fallet med så ingen skillnad där.Om det var så enkelt skulle alla redan ha gjort så.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vill inte påstå att detta är sant till 100% men uppgifter jag fått av grabbar som bevisligen får hd bild, dom påstar att dom första samsungboxarna var öppna så dom gick hacka och göra om till CS server, tror mer på det än någon syra på kortet

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Prata med någon av dom som skrivit i tråden och uttalat sig, dom har bevisligen löst det.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    71
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Smartwi klonar ju bara kortet så att stoppa in det kopplat till oscam t.ex kommer ju skicka startup kommandot i det fallet med så ingen skillnad där.Om det var så enkelt skulle alla redan ha gjort så.
    Jag tänkte mest utifrån det Atomized skrev, vilket jag tolkar är för bra för att vara sant. I så fall borde det väl fungera med Smartwii då det väl? inte finns något "startup kommando" och om det finns borde det isf gå att ta bort så att det inte skickas från Oscam?

    Kopplat till vad crille44 skriver så har jag för mig att det finns en tråd om detta på forumet där det står något om att kunna dumpa innehållet från Samsungboxen och få ut den nyckel som behövs.

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nladm Visa inlägg
    Menar du att det "bara" hänger på uppstarten? I så fall borde det väl bara vara att låta kortet starta upp i Smartwii mot sin mottagare och sedan sätta ett annat kort i en kortläsare kopplat till Oscam?
    Jag är inte så insatt att jag vet exakt hur det fungerar med HW-pairing på Viasat:s kanaler. Men jag har för mig att jag läste för länge sedan att checken av att kortet sitter i "rätt" mottagare görs vid uppstarten...? Ta det med en nypa salt för jag är inte säker.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20

    Sv: VIASAT HD En gång för alla - Ja eller Nej?

    https://www.youtube.com/watch?v=tnY7...e_gdata_player

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 14:52
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 22:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 20:25
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 21:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss