Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Android-sticka + USB-Tuner med Comhem, funkar detta?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Tja du kan ju köra en USB tuner i en USB port som du sen connectar tvheadend till och sen HTS PVR addon i XBMC.
    Själv skulle jag satt en box med minst 2 tuners i vardagsrummet och haft små XBMC klienter i dom andra rummen som använder sig av boxens tuners då. Ska man se många samtidigt så bör man ju ha en box med 3-4 tuners.
    Det finns också specialla tunerdelar över nätverk som man kommer åt från hela nätverket.
    Här ett exempel på såna http://www.silicondust.com/products/models/hdhr3-cc/
    Senast redigerad av Leatherface den 2012-11-04 klockan 16:19.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Lund, Sverige
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Tja du kan ju köra en USB tuner i en USB port som du sen connectar tvheadend till och sen HTS PVR addon i XBMC.
    Själv skulle jag satt en box med minst 2 tuners i vardagsrummet och haft små XBMC klienter i dom andra rummen som använder sig av boxens tuners då. Ska man se många samtidigt så bör man ju ha en box med 3-4 tuners.
    Det finns också specialla tunerdelar över nätverk som man kommer åt från hela nätverket.
    Här ett exempel på såna http://www.silicondust.com/products/models/hdhr3-cc/
    I nuläget kan jag säga att delning inte spelar någon roll alls då jag bara ska ha det till EN tv och dator och tv är i samma rum. Anledningen att jag frågar efter detta är att jag vill undvika att köpa en ny box då jag tycker det blir så jävla dyrt, fine att jag kan köpa en kopia för 300 kr (som den jag hade tidigare var) men samtidigt, den överlevde 2 månader och dog sen.

Liknande ämnen

  1. Funkar detta kort?
    Av jappish i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 14:44
  2. funkar detta tvkort till hdtv
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 20:18
  3. Funkar verkligen detta???
    Av honkies i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 10:33
  4. Funkar detta
    Av viper23 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 10:54
  5. Canal plus funkar med detta!
    Av fireblade i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 19:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss