hejsan jag har ett problem jag får inte in mgcamd på boxen. finns det någon vänlig som kan förklara hur man lättast möjliga sätt får in den? har provat massor av guider på nätet men fattar mej inte på dom.
vore kanon bra tack
hejsan jag har ett problem jag får inte in mgcamd på boxen. finns det någon vänlig som kan förklara hur man lättast möjliga sätt får in den? har provat massor av guider på nätet men fattar mej inte på dom.
vore kanon bra tack
Hmmmm.
Men snälla, lite mer info. Ex. vilken image m.m. Var har du kortet, vilken server ......
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
gemini-470-dm600pvr-200912120241 hur menar du vart jag har kortet?
har förstått att man ska kunna lägga filen i tmp mappen å sen göra en manuell installation på boxen men det ligger inga filer där jag har lagt dom. sen när jag använder telnet så säger den att inga mappar finns vad jag en försöker gå in på. så finns inte mappen
Hmmmm.
Byt image till OpenPLi
Linux rules!
Håller nog med matkoh här, Då gemini-470 är en väldigt gammal image och man på senare versioner tagit bort SoftCams så skulle jag nog rekommendera OpenPLi, på en DM600 så fungerar OpenPLi v1.0 mycket bra.
finns att laddaned från filarkivet.
Fördelen med OpenPLi är att man enkelt kan installera SoftCams så som mgcamd via menyn.
Om du sedan enkelt vill konfigurera/ändra newcamd.list för MgCamd så kan du ta hjälp av detta PC verktyget
MgCamd Manager.
Senast redigerad av Minime den 2012-11-07 klockan 07:40.
tack så mycket. nu har jag nästan fått det att fungera. undrar bara vart jag ska lägga filen för mgcamd med mina uppgifter?
Hmmmm.
Som i ALLA images / boxar i /var/keys (/usr/keys)
Linux rules!
Filen newcamd.list ska ligga i /var/keys.
Precis som det står som Standard sökväg i MgCamd Manager.
får det inte att funka trotts att filen ligger där
har bara dom vanliga kanalerna