Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: VU+ uno med snurrande kugghjul

  1. #1

    VU+ uno med snurrande kugghjul

    Långt mellan inläggen blir det för min del.

    Hur som helst så har jag just bytt till parabol från ComHem och har införskaffat en VU+ uno. Kör den med PLI 3.0 och allt rullar på med mitt CD-abonnemang. Idag började den helt plötsligt var 15e sek (ca) visa upp dom två snurrande kugghjulen i övre hörnet. De snurrar i nån sekund och försvinner sen, för att återkomma efter en stund igen. Kanalerna funkar och inget hackar. Däremot så funkar ju inte fjärren under tiden det snurrar. Nån som varit med om det? Tänkte bara slänga ur mig en fråga här innan jag gör nån närmare felsökning så jag har inte provat att flasha om boxen än.

    Verkar inte vara nätverksrelaterat eftersom det fortfarande är likadant om jag slår av softcam. Eller drar ur nätverkskabeln.

    I övrigt måste jag säga att jag är grymt nöjd med VU+. Har alltid pratat mig varm för att bara köpa Dreambox och inga kloner pga egna dåliga erfarenheter, men jag är glad att jag gav denna en chans.
    -------------------------

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag hade samma problem med en dreambox för nåt år sen, visade sig vara nån epg-grabber som låg och körde i bakgrunden hela tiden, grymt irriterande innan jag hittade på vilken process det var som spökade.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Ja, i top såg jag inget konstigt alls, så jag orkade inte felsöka mer. Lade in nyaste PLI och felet försvann. Har inte dykt upp än igen iaf.
    -------------------------

Liknande ämnen

  1. Snurrande Parkerings skiva
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 08:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss